tisdag 25 maj 2010

den där fotleden...

...alternativt hälsena har bråkat med mig idag. Jag har en ont-känsla på medial och dorsal sidan av ankeln och en "fyllnadskänsla" inuti fotleden. Jättesvårt att förklara. Jag tror inte att det är en achilles-tendinit då achillessenan i sig själv INTE är öm, det är liksom ömt innanför!
Smärtan är värst när man suttit stilla ett tag och börjar röra sig, för att sedan nästintill försvinna när man går/cyklar, för att komma tillbaka när man ska strecha vadmuskulaturen...
Any takers på vad det kan vara??
(Ni allvetande joggingexperter som har bra mycket bättre koll på ortopedi än vad jag har....)

Så istället för ett joggingpass blidde det att hoppa upp på träningscykeln och köra så att rumpan domnade...på ett bra sätt!


Körde på "cardio-programmet".
Tid: 60 min
Sträcka: 25.1km
Kcal: 1046 (räknaren har slagit om från 999-->0)
Känsla: Kändes bra, skönt att få svettas ordentligt och känna mjölksyran i intervallerna

Om nu bara fotleden kan lugna ner sig och det inte blir något med den så blir jag enormt glad *tillber träningsgudarna och lägger fram svettiga träningskläder som offer*

Tataaaaa for now!

Förresten... Ni MÅSTE läsa det här.
Jag hittade det hos Ellinor, som länkade vidare till DET HÄR!!!
Jag garvar läppen av mig!!!

1 kommentar:

  1. Tråkigt att det ska bråka för Dig! Jag har inte en aning om vad det är heller.. Men tänkte direkt på Anneliten och Ingmarie - länk till Ingmarie finns hos mig och hon har länk vidare till Anneliten - de kanske har ett hum..Hoppas Du får en bra dag! Jag ska hoppa i säng efter en natt på jobbet som varit mer än mycket :/
    Kram

    SvaraRadera