måndag 24 maj 2010

HELL YEAH!!!

Ok, jag VET att man inte ska lägga för stor vikt på hur långt man springer när man springer i intervaller men idag kändes det SÅ mycket bättre att jogga! Efter första intervallen fick jag ont i magen, har ätit medicin och glömt magmedicinen = magkatarrkäning direkt. Jag trodde ärligt talat att jag skulle få nöja mig med två intervaller, men då tog den Hanssonska envisheten över och jag tryckte bort smärtan ur huvudet!
OCH... vet ni vet ni vet ni vet ni....?

Idag tog 5km 36.25min jämfört med tidigare bästa 38.30min!! Iofs var detta i intervaller om 12 min med 2 min gång emellan (gången är inte inräknad i vare sig tid eller distans).

Dagens pass:
Uppvärmning 5 minuter snabb gång
(12min jogg + 2 min gång) * 3 + 25s för att komma upp i 5km jogging
Nedvarvning 10 min gång + 10 minuter streching

Så idag är en bra dag, trots värme i luften, massa folk ute (jag har svårt med att jogga när det är folk omkring mig, då jag tror att de pratar om mig..) och lite ont i en fotled (hoppas att inte det utvecklar sig till något....)!

HEJJA MIG!!
Jag bjussar på en svettig glad-bild :D

8 kommentarer:

  1. Bra jobbat! *tummar upp*

    Så himla fin Du är på bilden - så där sprudlande glad som man är efter ett bra löppass..

    SvaraRadera
  2. Pernilla: *kastar slängpussar* TACK! JAg är galet nöjd, och jag hittade lite kläder jag kunde ha och inte känna mig helt malpalcerad i. LYCKA TILL i kväll - ge allt!!

    SvaraRadera
  3. Hej Annika!
    Vad kul med denna bloggen, och härligt av dig att våga lägga upp din vikt! :) Håller tummarna för att joggingen kommer gå bra!
    Vet inte om jag har skrivit någon kommentar hos dig innan, så jag kanske borde presentera mig. :) Jag heter Henriettae (ariesse på scrapforum), och jobbar som läkare (ST inom radiologi) i Sverige, men just nu är jag i USA med min man och barn och gör en post doc. Min syster bor i England, så det är extra kul att följa din blogg för det, tycker jag. :)
    Jag har också en blogg, säg till om du vill kika in. :)

    Kram Henriettae

    SvaraRadera
  4. Henriettae:
    TACK för kommentaren och peppningen! Alltid skojigt med kommentarer! Jag känner igen ditt namn, vars läste du någonstans?
    Snajsigt med post-doc - vad disputerade du på? Jag har lagt post-doc på hyllan och försöker hitta lite mer klinisk forskning här i England att ägna mig åt, men det är svårt att hinna med allt så att säga! Jag ska susa över till din blogg, men jag hittade den inte när jag klickade på ditt namn!

    SvaraRadera
  5. Du är så duktig, gumman!! You tatally rock!

    SvaraRadera
  6. Tack för glada tillrop och pepp tidigare ikväll! =)

    SvaraRadera
  7. Ålrajt! Jag känner igen den där känslan! Inte fel att komma hem och svettas av sig det sista innan bloggen fylls på med allt som bubblar mellan öronen! Snyggt jobbat!

    SvaraRadera
  8. Kul att du tittade in på min blogg! Vilken resa du gjort som sagt - riktigt imponerande bra gjort!! Som många andra har du också gjort upptäckten att när man börjar springa/jogga/gå så anpassar sig hjärta/lungor, "flåset" snabbare än rörelseapparaten, vilken behöver längre tid på sig att vänja sig vid belastningen, tänk på att ta korta steg och försök landa med foten med lite böjt ben rakt under kroppen för att minska belastning på knän och höft/rygg.

    Jättebra att varva gång med löpning sådär i början, tänk inte fart i början, tänk istället "tid ute" och du kommer uppleva stora förbättringar på bara 2-3 gånger i veckan. Kör inte för hårt heller i början, tänk hellre "det här var kul, snart igen" när du är hemma efter ett pass, istället för "fy, f-n, aldrig mer" - då har du tränat på rätt intensitet.

    Lycka till med träningen och dina mål framöver och titta gärna in på bloggen då och då!

    Mvh
    Staffan

    SvaraRadera