måndag 31 maj 2010

Långpass på träningscykeln

Idag har vi haft en ledig dag här. Jag har TOKRÖJT i mitt rum och sorterat en överjävlig skrivbordslåda full med papper! Huvva.
Man kan säga att det var mycket, för vår pappers-sönder-tuggar-maskin (ja men vad f*n heter det då...? ) lade av mitt i min 80cm höga hög.... Fick ett och ett halvt frispel, läste Heidenstam och trodde jag skulle få en hjärnblödning! Nåväl, en 40-50cm hög hög med kasserade räkningar och papper är en trendig inredningsdetalj, i min värld..ehrmm.

Under dagen har jag även ägnat mycket tid till att sukta efter en sådan här fin sak. Skoja inte att jag är galet sugen på att köpa en. Tyvärr tillåter inte ekonomin någon sådan utsvävning, så jag får helt enkelt hålla mig tills jag har råd! Om någon känner för att vara snäll och GE mig en så är det bara att kommentera så skickar jag min adress på stört... ;)


Efter röjning av skrivbord, tankning, penga-uttag, röjning av kök och allmänt fixande var det iallafall dags att träna lite. Benen kändes stumma efter helgens långpass + kortare pass igår. Tänkte det var bäst att sikta på cykelpass för att undvika överbelastning av knän/anklar.

Cykelpassen fungerar som pannbensbyggare (sicket fantastelastiskt uttryck!!) och att överstiga mentala spärrar vad gäller tid. Idag tänkte jag att jag skulle knäcka ytterligare en gräns - 90minuter träning non-stop. Med MarathonMias ord i huvudet hoppade jag upp på cykeln, greppade iPhonen och en bok om marathonsatsning och började köra. Boken fick jag snabbt byta ut mot en handduk istället, och sen var det köra som gällde!

Sammanfattning av passet:


Tid: 90min
Distans: 35km
Kcal: 1795
WOHAAAA - sug på den liksom!

Nu sitter jag i sängen, med laptopen i knät och har stumma ben. Sova står på schemat, och imorgon är det ytterligare en fixa-dag, samt en del tid på sjukhuset, och dagen får avslutas med ett intervallpass!

Sov så gott alla nattsuddare!

4 kommentarer:

  1. Shit vad duktigt!!! 90 minuter på cykel hade jag aldrig klarat av mentalt!! :D Hoppas du kan spara ihop till klockan snart, det är grymt störigt när man inte vet hur långt och snabbt man tränat...
    Hängde inte riktigt med, men vad var det som blev fel med kalibreringen av Nike+? Jag letade upp ett track här i närheten och sprang det en gång, gick jättebra. Fast den nya iPoden verkar vara mycket mer precis än den gamla... Skönt!!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Hittade hit av en slump! Har du tid så ta en titt på min blogg! Långa pass är mentalt stärkande!

    SvaraRadera
  4. Jag har en garmin 305 och jag är mkt nöjd. Så bra med GPS i. Jag har den även när jag tränar med min PT men då får hon ha klockan och kollar min puls hur mycket hon kan köra med mig!
    Den finna att köpa för drygt 1600 kr i Sverige, säker billigare i England.
    Krya på dig!

    SvaraRadera