onsdag 26 maj 2010

Såååååå mycket bättre....

....kändes det idag när det var intervallträning på schemat! Jag tror att gårdagens långpass på motionscykeln gjorde att jag tog hål på bubblan om att jag inte orkar så länge än. Jag har tidigare gjort långpass på motionscykeln, framförallt intervallpass, upp emot 90 minuter så jag VET att jag kan om jag vill.

Idag har jag haft en lång dag på sjukhuset, först multidisciplinärt möte på geriatriken, och sedan en lång neurologmottaning. När jag var färdig hade jag ont i fötterna (i England har man kjol, blus, strumpbyxor och högklackat på sig som läkarstudent/doktor) och ville bara hem och slänga mig i soffan. Men jag visste att om jag ska kunna klämma in 5 gångers träning den här veckan, så det var bara att komma hem, äta en smörgås och byta om till träningskläder.

På schemat stod det intervaller - (12min jogg + 2 min gång)*3. Första intervallen var lite seg, jag kände av min fotled och kände hur stel jag var i musklerna efter att ha suttit still hela eftermiddagen. Andra intervallen kändes mycket bättre, det är under den andra intervallen kan klarar av alla uppförsbackar i passet och idag var FÖRSTA GÅNGEN jag inte hade seriös blodsmak i munnen efter den tuffaste backen!!! Återhämtade mig och insåg att klockan och avståndet såg finfint ut för sista intervallen.

Jag tänkte att nu jäklar, nu kör jag! Jag läste i MarathonMias blogg att "vad är det värsta som kan hända liksom?" och jag tänkte, nu kör jag samma devis!! Sista intervallen var SÅ bra, jag hade världens flyt, benen var inte stumma, och jag körde på i ett bra tempo.
När klockan visade 35.34 passerade jag 5km - närmare 50s bättre än förra gången!!

Nu sitter jag här hemma efter en lång stretch och jag känner att benen är lite darriga, men SHIT vilken mersmak jag fick nu. Hela förra veckan SLIT och blodsmak och stumma ben är värt det nu när det känns så här bra.
That my friends - is endorfines for you!!

Dagens pass:
Uppvärmning 5 min gång
(12min jogg + 2 min gång) *3
Tid - 36.03min
Distans - 5.06km

Km-genomsnitt - 7.07 min

Tjoooohoooooo - nu kan jag sätta mig och pyssla med gott samvete ikväll igen!

1 kommentar:

  1. Visst är det härligt när känslan infinner sig! Grymt jobbat! Tack för kommentaren på min blogg :)

    SvaraRadera