torsdag 27 maj 2010

Spring i benen!!

Jag vet inte vad som hnt i skallen på mig, men jag har spring i benen och i tanken! Förmodligen har det att göra med att det gått så bra de senaste gångerna jag varit ute och jag känner hur jag VILL ut och springa.

För er som känner mig väldigt väl, vet att det inte riktigt är hur jag brukar vara. Jag är en obotlig soffpotatis som älskar att krypa upp i soffan och titta på film och äta lösgodis.

Jag har ägnat dagen åt geriatrik-konferens. Tyvärr var det rätt långsamt och lite för nischat för att vara helt användbart på min nivå, och till råga på allt har maten varit katastrofal utifrån min synvinkel. Frukost bestod av kaffe/te och danska wienerbröd alt. amerikanska muffins. Det fanns lite frukt vilket jag snabbt roffade åt mig. Lunchen var plockmat a'la England - smörgås-trianglar, konstiga pastasallader, klyftpotatisar, indiska tilltugg (Bahjiis och vårrullar och samosas) och några orientaliska grytor. Till detta fick man apelsinjuice att dricka. Hej och hå... Jag har nog redan ätit upp mina 1590 kcal som jag får äta på en dag!!

Nej, tacka vet jag fullkornmackor och hembryggt kaffe! Titta bara så glad jag blir när jag får kaffe! :)


Nu blir det till att småfixa lite här och sedan tar jag nog en joggingrunda senare, bara för att jag KAN och VILL!

5 kommentarer:

  1. Underbart när huvudet har kommit över "spärrarna"! Duktiga Du!! =)
    Och ännu en fin bild på en jättesöt pingla!
    Oj vad mycket gott du har fått idag - vilken tur att inte jag var där för då hade jag fått gå och lägga mig efteråt och sova ett par timmar..

    SvaraRadera
  2. Pernilla:
    Jag åt inte mycket kan jag säga. Lunchen var bedrövlig. Eftersom att jag är GBPopad så klarar jag inte av att äta sådan plockmat för jag blir alldeles hjärtklappig och trött och matt. Så även om jag ätit många kalorier har jag inte ätit mycket mat idag. Siktar på havregrynsgröt ikväll för att väga upp dagens miserabla näringsintag!! Och lite extra protein på en macka! :)

    SvaraRadera
  3. Du är så jäkla bra - och SNYGG!!!! I sommar blir det freak spotting på Starbucks, honey!! :D

    SvaraRadera
  4. Jag har jobbat på kirurgen där vi bl.a. opererade GBP och GB (band). Det var alltid så roligt när de kom upp efteråt och visade upp sig.. Dumping är jobbigt men förhoppningsvis blir det inte så ofta. Två på mitt jobb har under våren fått göra GBP och det är så roligt att få följa dem på deras resa.
    Och nu får jag följa Dig med =)
    Keep up the good work!
    Kram

    SvaraRadera
  5. *busvisslar* (ja, kan man inte göra det på riktigt, så måste jag göra det här ;))
    fy fanken vad snygg du är!! Å bra!!
    Du rockar mina (löpar)sockar!!! :D

    SvaraRadera