måndag 24 maj 2010

TACK!

Tack för alla fina kommentarer, och nya inspirerande bloggar jag hittat efter mitt runt-surfande!

Har läst om flera stycken som drog runt Göteborgsvarvet i helgen - grymt bra jobbat!!! Har bara läst om all värme och hur många som kroknade i tidningarna, så det var skojigt att få läsa om folk som faktiskt sprungit själva!

Kommer att ägna mig åt att uppdatera min sidebar med länkar jag följer - själv har jag google-reader upplagd så jag följer bloggar på det sättet!

Eftersom att detta är både en vikt- och en joggingblogg kommer jag varje måndag att redovisa vikt också (hej och hå... och blä)

Dagens vikt: 93,3kg (+0,8kg)
Jag har funderat mycket på det här med varför jag går upp i vikt, även nu när jag vet PRECIS hur mycket jag äter, och jag tränar. Den enda anledningen jag och min doktor kan komma på är att jag har återupptagit en medicin för ca fyra veckor sedan, och den kan orsaka viss vätskeretention. Jag ska ge det ytterligare fyra veckor, och om jag fortfarande inte går ner i vikt måste vi kolla detta närmare. Nåväl, jag är ju en jäkligt envis så jag ignorerar och fortsätter (men visst är det så att jag blir mentalt påverkad av det...)

Dagens mått:
Midja: 93cm
Rumpa: 118cm
Överarm: 32
Lår: 58cm
Vad: 46cm


Någon föreslog att jag skulle börja mäta mig också, för att se om jag minskar i omfång, även om vågen står still, så nu gör vi det till en vana också. Kanske inte mäter varenda vecka, men iallafall varannan!

Veckans plan för joggingen:
1: (12min jogg+2min gång)*3
2: (12min jogg+2min gång)*3
3: 5 km jogging
4: 30 min jogging
5: 5 km jogging

En tuffare vecka än förra veckan, så jag hoppas att benen inte är lika stumma denna veckan. En annan sak jag måste tänka på denna veckan är att få i mig tillräckligt med vatten. Särskilt om jag ska träna så pass mycket som ovan i detta varma väder.

Jag ska försöka fota lite när jag är ute idag, använder mig ju av Nike+ med min iPhone när jag springer så jag har instant-kamera med mig! Om jag är riktigt modig blir det en bild på mig i full träningsutstyrsel!

Tataaa for now, som vi säger här i England!

5 kommentarer:

  1. Det finns så mmånga roliga utmaningar på Nike+ att joina - det sporrar lite också att dra ihop t.ex. km i en tävling..

    Det där med vikten.. När man sätter igång och träna blir det ju muskler och de väger ju också =)

    Hoppas Ni har lika fint väder i England!

    SvaraRadera
  2. Sv: Ang. Mini-me, förr fanns det en funktion i Nike+ men den är borttagen tyvärr men jag lyckades få en kod från Daniel som har bloggen mina utmaningar (en av mina idoler by the way).. Om Du kastar iväg ett mejl till pillenillan@spray.se så ska jag skicka Dig koden tillsammans med instruktionerna.. För bara mini-me får en att känna viss "press" att komma iväg ut..

    SvaraRadera
  3. Hej Annika, Mäta sig här och var är en bra måttstock när vågen står still. Om du nu måste väga dig så tänk på att du alltid väger dig vid samma tidpunkt på dagen. Jag väger mig på morgonen efter badrumsbestyr men innan frukost. Det kan slå i vikt rätt så mycket beroende på om du tex åt salt mat dagen innan så har du lagrat på dig mycket vatten mm. Därför hade jag som vana att bara väga mig på söndagar i början.

    Lycka till med träningen och viktnedgången //J

    SvaraRadera
  4. Du fick till det! Nu är det bara att hålla Mini-Annika igång ;) Hon blir lätt lite slö om man inte springer på ett tag och sätter sig med ett pingisrack och studsar en boll.. Men då är det bara att ta en runda så dansar hon fint igen =)
    Nu ska jag se hur man kalibrerar Nike+ och sedan blir väl jag lika irriterad jag med..

    SvaraRadera
  5. Oh, Annika eller Pernilla, jag vore jättetacksam om jag också kunde få veta hur man gör med en mini me!

    henriettae@gmail.com

    SvaraRadera