måndag 31 maj 2010

Vägning och planering

Nu är det måndag morgon och dags för uppdatering i form av planering och vägning. Jag har kämpat förra veckan, kämpat med träningen och kämpat med maten. Visst har det blivit godis och god mat, men bara de dagar jag har tränat och bara i små mängder. Jag tror inte att förbud fungerar jättebra på mig, då kommer jag bli helt galen i slutänden. Jag har haft mina omgångar med Cambridgekuren vilket jag tycker jättemycket om, så jag vet att jag kan avstå helt om jag vill och ger mig fanken på det. I dagsläget är det inte ens aktuellt med Cambridge då jag tränar som jag gör, och jag tränar inte BARA för att gå ner i vikt, utan för att bli en bättre (och förhoppningsvis) och skadefri joggare/löpare!

Nåväl, ska inte hålla er på sträckbänken längre...
Dagens vikt: 91.8kg (-1,5kg)
*doing the happy dance, shaking my booooobies and butt*


Jag kommer inte redovisa några mått idag, utan det gör jag varannan vecka - känner att det räcker bra så.

Igår ägnade jag stora delar av dagen åt att läsa och fundera och fiffilura på vad jag verkligen vill med min jogging, vad jag vill åstadkomma och vad jag är beredd att satsa liksom. Halvmaran i Birmingham blir det första loppet och om jag känner att jag tycker det är babianskojigt och får än mer blodad tand så siktar jag på en mara i slutet av nästa sommar. Eftersom att jag läser mitt sista år på läkarlinjen och vi har Jätteproven Orvar i april-början av juni nästa år är en mara tidigare än slutet av Juli inte att tänka på.
Jag måste hinna ladda och ladda om adrenalinmässigt.

I och med att jag vill träna för att förbättra mig, och inte bara för att ha en hjälp med vikten måste maten vara funktionell och fungera. Vikten är i dagsläget på delad första prioritering med träningen, men när den kommer ner till ca 80 kommer den att bli sekundär till träningen. Jag har lite mer än 11 kilo tills dess och jag hoppas att vikten kommer att ha stabiliserat sig och nått mål till halvmaran i Birmingham. Isåfall kan jag börja träna för en mara med en bra vikt, som gör att jag inte kommer få problem pga vikten så att säga.

Gud så jag svamlar, jag känner bara att jag vill få tankarna på pränt, och att se dem i text gör att det blir mer verkligt så att säga!

Planering av träning för veckan är som följer:

1: Cykelpass 60-90 minuter intervaller (motionscykel)
2: Jogging 25min jogg + 2 min gång + 10min jogg
3: Jogging 25min jogg + 2 min gång + 10min jogg
5: Cykelpass 60-90 minuter intervaller (motionscykel)
5: Jogging 70 min
6: Jogging 5 km

Känner att jag behöver låta benen återhämta sig lite från i helgen, och det första längre passet, och inte belasta alls första träningen denna veckan.

Tata for now
Nu ska jag njuta av Bank Holiday Monday här i England = både jag och maken är LEDIGA! :)

2 kommentarer:

  1. Härlig minnusvikt på vågen Annika! =)

    Vad synd på alla tentor nästa vår även om det blir skönt att vara färdig.. Tänkte föreslå Jubileumsmaran i Sthlm 2011 men då fungerar ju inte det.. Men det finns ju massor av andra maror att springa som tur är =)

    Njut av ledigheten!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Hej Annika!
    Vad roligt att läsa din blogg och dina framsteg även här. Du är jätteduktig!
    Såg i förra inlägget att du funderar på en GARMIN 305 och jag måste säga att jag rekommenderar den varmt. Jag har en och det blir mycket roligare och "friare" att springa. Tycker jag :-)
    Vi ses där vi brukar ses!
    Kram till dig - Josefine

    SvaraRadera