söndag 30 maj 2010

Veckans träning summerad

Detta har varit en bra vecka träningsmässigt. Jag har känt mig stark och det har varit roligt att träna, bortsett från idag egentligen.

Idag var det segt.... De första 15 minuterna ville jag helst bara dö, de kommande 15 minutrarna pendlade humöret mellan att vilja lägga mig ned på backen alternativt hoppa sönder min Nike+, och se sista 10 minutrarna gick på REN Hanssonsk envisa! Motvinden var för jävlig rent ut sagt, och benen var stumma sedan gårdagen. Lunchen på puben hjälpte nog inte till heller...!

Vad gäller min Nike+, så verkar jag ha bekymmer med kalibreringen. Igår när jag kutade i 60 minuter och kalibrerade när jag kom hem så visade den för mycket, idag visade den för lite. Generellt sett blir jag irro, för jag vill veta hur långt och hur fort det går för att dels få bra mått på min förbättring, dels få en realistisk uppfattning om tid och målsättningar mm. sen rä jag en "Samlare", jag tycker om att bokföra och få på papper hur det går med träningen, med pluggandet osv... Nåväl, när jag får råd går jag över på en Garmin 305 med gps istället, attans att de ska vara så dyra!

Sammantaget har jag dock haft en kanonvecka träningsmässigt. Jag är stolt över att jag orkade igenom den, och att jag verkligen fått ut något av den, och pushat mig själv att bli bättre.

Veckans plan var som följer - fetstil är vad jag gjorde:

1: (12min jogg+2min gång)*3 - (12min jogg+2min gång)*3 = 5km 36.25min
Extra pass: 60 minuter motionscykel 25,1km
2: (12min jogg+2min gång)*3 - (12min jogg+2min gång)*3 = 5.06km 36.03min
3: 5 km jogging - 5km 36.08min
4: 30 min jogging - 60min jogging 8,5km
5: 5 km jogging - 4.95km jogging 40 min

Sammanlagt 28.5km på 209 minuter

Imorgon är det vägning igen, och jag hoppas denna gång kommer visa på ett minus på vågen. Jag tycker jag har kämpat på bra med både mat och träning och det borde ge utdelning!

Nu är det mys med maken och kissarna, och filmtajm i soffan som gäller för min del!
Imorgon kommer jag lägga upp planen för kommande vecka :)
Tata for now loveys!!

2 kommentarer:

  1. Säker på att det är minus på vågen imorgon. Du har ju tränat hur bra som helst *tummen upp*.. Vad är det för kissar ni har? Brittiska korthårskissar kanske? Jag har en bondkatt =)
    Keep up the good work!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat!!!
    Jag kämpar med de mindre rundorna nu - jag har äntligen kommit upp i milen, och har då svårt att springa mindre än så, för då känner jag mig inte duktig... Så då blir det att jag springer en mil eller inte alls, och det är ju smartare att springa ett eller två långpass plus ett par korta... :/

    Håller tummarna för ett stort minus på vågen!!!

    SvaraRadera