torsdag 10 juni 2010

Andra passet efter magsjukan

Gav mig ut idag igen. Vädret här i England är grått och tråkigt för tillfället. Det har regnar groteska mängder så det är bitvis rätt lerigt och geggigt.

Idag kändes benen bättre, och flåset lite bättre än igår. Körde på i vanlig lunk, jag har liksom inte så många andra lägen än "av" eller "på" än, eller iallafall inte som jag kan utvärdera själv än. Har ingen pulsklocka till hjälp än så länge.
(sparar som en demon för att få råd med en Garmin 405 - yeah baby, kåmm to Mamaaa!)

Tog trettio minuter idag, Nike+ sa 3.5 km vilket jag tyckte lät lite lite. Kollade på en site på internet och det var snarare 4.1km. Jag FATTAR inte hur jag ska få den att ha en bättre kalibrering. Får köra något liknande pass imorgon och kalibrera den igen... *suckar*

Summering
Tid: 30 min + 15 min gång
Distans: 4.1km
Tid / km: 7.15 min
Känsla: Bra, finns mer att ge!

Imorgon kör jag något liknande pass och sen får jag se hur jag känner mig i helgen, om jag är upplagd för ett långpass igen, isåfall blir det samma runda som jag körde för 2 veckor sedan!

Har funderat mycket över mina målsättningar, och vad som är rimligt. Har slängt iväg ett mail till någon jag hittat via löparbloggarna, för att se om jag kan få lite hjälp med kost och träningsupplägg. När jag känner mig mogen så ska jag berätta vilka målsättningarna är, och över vilken tidsrymd. Jag är en inbiten tävlingsmänniska, men enbart med mig själv. Jag har väldigt svårt att tävla mot andra, det ger mig ingenting. Envis är jag också har jag förstått, och har ett jäkligt välutvecklat pannben, så det här ska nog gå fina firren.

Jag kan, för jag är snygg, smart och snabb! :)

9 kommentarer:

  1. Men tusan då, Safari kraschade med mitt långa inlägg!! Nåja: du ÄR snygg, smart och snabb, och jag tror du klarar av allt vad du sätter dig för! Även en mara nästa år! :D Anledningen till att jag inte vill satsa på en redan nästa år är att jag inte vill lägga mer tid på träningen just nu, så en halvmara tror jag är ett bra mål för mig. Hade jag bara lagt ner mer tid att träna så tror jag inte en mara hade varit omöjligt. :)

    Vad gäller kalibreringen så har jag bara gjort det med ett track, som finns överallt vid skolorna här, och den förinställda 400 m-kalibreringen som ligger i iPoden. Då vet jag att sträckan blir exakt rätt. Har du inget sådant i närheten?
    Jag funderar på att använda tracket för intervallträning idag. Det närmaste har 8 spår, så springer jag varje spår en gång snabbt och en gång långsamt blir det 6.4 km. Springer jag dit och tillbaka blir det två km till eller nåt, så en bra träning, tror jag! Nu skall det bara sluta ösregna tills i eftermiddag också... :/

    SvaraRadera
  2. Henriettae:
    Jag tror att det finns tracks borta på universitetet, men grejen är att jag tror att det muppar sig för att jag springer i kuperad terräng med en del backar och så där, plus att jag ändrar längd på mitt löpsteg när jag blir trött. Jag håller rätt jämn fart med stegen, men jag tror att längden på steget ändras när jag blir trött/får mer energi.
    Jag kommer skaffa en sådan däringa Garmin med GPS för att ha som lite bättre mätning, vore även skoj att kunna se vilka pulszoner jag ligger i nu när jag tränar!

    Det låter väl alldeles ypperligt med en halvmara. Mara-träning är ju rätt tidsödande då det handlar om mycket långdistanspass och så! Vi kör på så det ryker bruden - vi är starka och vi KAN!

    *stor kram till H*

    SvaraRadera
  3. Härligt Dr A ta det lugnt bara så du inte åker på några skador (ska jag säga Mr OOtålig) men du förstår säkert vad jag menar. Kört hårt kör grymt med ditt mantra =)

    Peace Love och Löparskor!

    SvaraRadera
  4. Hejja Annika! :)
    Kalibreringen är bra märklig, det håller jag med om.. Hoppas Du löser det!
    Vet att Du fixar det Du tar Dig för! Pannben är bra att ha (och har man inget får man bygga ett...). Hoppas Du snart får svar på mejl! Det blir spännande att få läsa om Dina mål senare.
    Här är det i alla fall uppehåll, solen kikar fram lite nu ikväll.
    KRAMAR

    SvaraRadera
  5. Underbart! Jag instämmer med de andra. Klart du kan! Vad spännande! Tänk vad mycket roligheter du har framför dig! Go girl!

    SvaraRadera
  6. Godmorgon doktorn! Jag är grymt avundsjuk på dig! Att få löpa i hällande regn, eller snöstorm för all del är ju en magisk upplevelse. Det är så otroligt bra för pannbenet så du anar inte! Jag tror stenhårt på det du gör! En dos, tålamod, en dos förståndighet och så en rejäl dos jävlaranamma - det är, och har varit, mitt recept! EGENTLIGEN är det inte svårare, men vi är ju världsmästare på att ifrågasätta vår egen förståndighet :-) Go girl!

    SvaraRadera
  7. Tror som du med backar + olika tempo, jag springer lite olika distans varje gång känns det som, men iPoden säger 10 km... Men det kan max vara ett par hundra meter det diffar för mig, så jag skiter i det. :D Idag skall jag dock ut och springa på löpband, får se om iPoden säger samma som löpbandet! :D

    SvaraRadera
  8. Annika Knober11 juni 2010 22:51

    Du är grym!
    Jag fick en Garmin 305 när jag fyllde år... En mycket seriös försäljare hade gjort klart för mig att en 305 gott och väl räckte... att den extra tusenlappen 405án kostar inte är värt det du får utöver 305... bara ett litet tips... nätpris i sverige ca 1800
    Ha en härlig helg!

    SvaraRadera
  9. Annika: Jag menade 305:an, jag blev bara lite till mig i tossorna när jag skrev och skrev fel :) Den verkar strålande bra den däringa prylen!! :)

    SvaraRadera