torsdag 3 juni 2010

Avbrotten snart slut :)

Maj låååård säger jag bara... Vilken maginfluensa - helt galet!
Jag vet ju att jag är extra mottaglig för maginfektioner på grund av att jag äter en viss medicin, så det var ju inte helt oväntat egentligen, men detta var en av de värre på länge. Jag funderar på om det egentligen var en matförgiftning - men jag kan inte komma på vad jag skulle ha ätit som jag blev matförgiftad av liksom.

Nåväl, idag känner jag mig nästan tillbaka i matchen igen. Jag hade till och med rosor på kinderna i morse, vilket jag inte haft på några dagar. Jag sov oavbrutet i 8 timmar mellan 03 och 10, vilket gjorde under för energinivåerna. Nu har jag bäddat rent i sängen, druckit nästan 8 dl vatten och sitter och surfar lite.

Jag har dock en fråga till er som har tränat mycket längre än jag, och som har bättre rutin. Hur gör ni efter att ni varit sjuka? Hur länge väntar ni med att sätta igång att träna igen? Vad äter ni för att se till att ni inte förlorar för mycket av era depåer? Jag menar, jag har gått ner 4 kilo på tre dagar pga maginfluensan så nu är det vatten, resorb och salt som gäller :) Igår åt jag lite pasta med ketchup, och en liten toast med smör, och salta kex.

Jag känner mig som värsta novisen när det gäller sådant här. Jag har dock ALLTID varit väldigt noga med att inte träna om jag känner mig sjuk i kroppen så att säga, så det finns ingen anledning att gå ifrån den devisen nu!

Sitter och läser bloggar om folk som nu laddar inför maran i Stockholm på lördag - om ni läser här så LYCKA TILL - ni kommer att göra jättebra ifrån er! Och som Petra skrev i maratonbloggen - ALLA som står på den startlinjen på lördag är vinnare!
Ni ROCKAR så fett att det inte finns ord för det!!


3 kommentarer:

  1. Skönt att det har vänt och att Du mår bättre! Hmm, få se nu hur det här blåbäret brukar göra ;) Jag äter som vanligt och kollar om magen tolererar det den får.. Med träningen är det väl som med allt annat - från 0 - 100.. Men så är jag ju ingen expert heller :) Hoppas verkligen att Du får bättre svar än så här på din fråga! :)
    Det är så otroligt roligt och inspirerande att läsa vad alla dessa marabloggande människor skriver.. Och jag håller ABSOLUT med - ALLA som står där på lördag är grymma!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Hej Annika,

    Tack för ditt trevliga inlägg på min sida. Alltid roligt att kunna inspirera andra till det jag lyckats med att gå ner i vikt =)

    Efter sjukdom äter jag som vanligt så fort det går. Jag försöker aldrig äta ikapp utan återgå till normal kosthållning för att inte störa kroppens normala lunk avseende detta. Rätt eller fel vet inte faktiskt men det känns rätt för mig. Träning tar jag upp så fort det går men känner mig för och börjar lugnt. Jag tar en 5 -6 pass på mig innan jag är tillbaka på normal träningsdos. Allt är igentligen beroende på hur pulsen känns och övriga kroppen mår.

    När det gäller mitt viktminskningsprogram så hjälper mig min bror men bygger mycket på hur kroppsbyggare gör för att deffa fett. Det finns en kille Martin Berkhan i Malmö som har lång erfarenhet av detta http://www.leangains.com . Där kan du läsa om upplägget och även kontakta honom för upplägg av tränings och kostprogram. Kostar cirka 1000kr.

    SvaraRadera
  3. Skönt att du är frisk igen!Pernilla och Jesper har redan gett dig bra tips hur du ska börja träna igen. :-)Mitt är att ta det väldigt lugnt de första passen. Minst 50% mindre träningsdos än vad du brukar. Bättre att starta för "mesigt" än för tufft. Du kan aldrig ta igen förlorad träning. Lycka till!

    SvaraRadera