söndag 27 juni 2010

Bekännelse...

Seriöst... Jag tycker jag är rätt bra på många saker, men det finns EN sak jag villigt erkänner att jag suger babiandase på, och det är att dricka tillräcklugt med vatten...

Detta blev väldigt uppenbart idag. Det var långlångpass på motionscykeln som gällde och gucetvis hade jag inte druckit ordentligt innan, plus att jag drog av 60min jogg i 28-30gradig värme igår... Alla normalt funtade personer fattar att detta bara kan sluta på ett sätt..

Fram till ca 55 min in i passet svettades jag som vanligt (läs: väldigt mycket). Under denna tid fick jag nog bara i mig ca 7 dl vatten (de första 7 dl rent vatten idag...). Från 55min och fram till ca 110 minuter svettades jag nästan inte alls, men jag lyckades nog stjälpa i mig ytterligare 6-7 dl vatten. De sista tio minutrarna svettades jag lite igen, men mycket måttligt.

När passet var klart hade jag gelében, lätt huvudvärk och var rätt varm. När jag strechade kände jag hur huvudvärken blev värre, jag började frysa och känna mig dålig. Skyndade in, duschade, drack 5 dl vatten, och hällde upp ytterlugare 6 dl av vatten blandat med juice.

Nu ligger jag i sängen och känner mig dum. I och med min gastric bypass kan jag inte bälga i mig en halvliter åt gången utan kanske mer som 1-2 dl. Detta är givetvis ingen ursäkt, men del av en förklaring...

Dagens insikt blir dock att längre lopp som jag vill springa kommer få göras på höst eller tidig vår nr det inte är så varmt, för jag klarar inte att återvärska om det blir så varmt som det är nu (ca 26grader i skuggan).

Så här ser en slagen hjältinna ut... Med juice/vattenglaset i högsta hugg!!



Jag återkommer med summering av veckan och plan för nästa!!

Råck ån, och glöm inte att dricka!! Vatten...!

Blogging from my iPhone

4 kommentarer:

  1. Vi ska nog få dig att dricka när vi kommer och hälsar på... ;)

    SvaraRadera
  2. Det är inte alltid den enkla vägen som lär en saker! ;)
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Du är ju galet bra ju!! TVÅ timmar på cykeln!?

    SvaraRadera
  4. testa att fylla "muppbältet" med vatten som du haft i resorbtabletter i...då får du iaf i dig mer salter än om du bara dricker vatten...

    SvaraRadera