måndag 28 juni 2010

Det blidde visst lite...

....antibiotika för min del!
Har varit hos min fantastiska Dr B. Han är en sådan doktor som jag vill bli när jag blir stor. Han behandlar mig som om jag fattar vad som händer och tillåter mig att vara delaktig i besluten. Me lajky!

Han kastade ett öga på min tå, sa "oh dear, this looks bad", och skrev direkt ut antibiotika samt lite antisvampmeducin. Tydligen är det en av de vanligaste orsakerna till hudinfektioner på fötter/tår, nämligen att man har fotsvamp. Något som jag tror många av mina medmotionärer vet alldeles för väl.




Nåväl, nu blir det vila fossingen lite tills den slutar dunka, jag har bullat upp med MASSOR av antiblåsplåster mm till senare i veckan!

rååck ånn, och ta hand om fossingarna, särskilt nu när det är så varmt!!

Fick husmorstipset att bada fötterna i varmt vatten blandat med antiseptisk vätska (I England heter det Dettol)

3 kommentarer:

  1. Ålrajt! Snyggtå minsann! Morr är ett bra ord jag brukar använda för att kunna uttrycka mitt missnöje(åtminstone när barnen är nära)! I detta fall tror jag det är läge för ett dubbelmorr! Rock´n roll!

    SvaraRadera
  2. Aaaaj! Jag känner pulsen i den tån ända hit! :s

    SvaraRadera