lördag 19 juni 2010

Första 10km...

Idag var det dags för mitt långpass. Eftersom att jag hade självförtroendet på topp efter gårdagens genomkörare på cykel, samt vädret var optimalt (inte för varmt, molning och inget regn) så tänkte jag att jag tejpar tårna och drar liksom!

Så iväg med tejpade tår, vaselinade fotsulor och dunkadunka musik i lurarna. Min pussunge till make mötte efter 40 minuter med vatten så att jag kunde få dricka lite.
Note to self, behöver ett vätskebälte, trots att det ser så muppigt ut att jag får spatt...


Första 45 minutrarna kändes rätt ok, det är där man gör de värsta uppförsbackarna så jag var rätt mör när jag träffade maken. Stannade bara i en halvminut innan jag for iväg igen, i VÄRLDENS motvind. Jomenserrusåatt...
Hanssonska Envisheten
plockades fram, tillsammans med mantrat
"nu jävlar får det sluta blåsa, jag SKA framåt!".

Efter ca 1 timme kändes det som om att det lossnade och man kom in i lite av en andra andning, även om det vid 1timme och 10minuter blev seg igen. Jag avslutade mina 10 km med en störigt seg uppförsbacke och jag räknade metrarna tills iPoden sa att jag gjort mina tio kilometer. Jag slog av och började gå, och fick sedan rövångest att det inte var 10 kilometer.

Hem, strecha sig, ångesta sig lite mer och kasta sig upp till datorn och kolla.
Men se på attans - det VAR 10 km (+/-100m) så jag tänker helt enkelt räkna detta som min första joggade sammanhängande mil!
Applåder och hurrarop åt mitt håll, tack så mycket!

Sammanfattning av passet då:
Tid: 1h15min17s
Distans: 10km
Km-tid: 7min31s
Känsla: Helt ok (om man bortser från min väldigt onda stortå nu i efterhand...!)

Fan vad bra jag känner mig nu - jag ÄLSKAR endorfinerna så här i efterhand, och det är det som är min målbild i huvudet när det känns jävligt segt!

Nu blir det softande, middag hos svärpäronen och Zuleikatårta för att fira Fars Dag i England!

10 kommentarer:

  1. Riktigt bra jobbat!!!!
    Jag vill också ha endorfiner efteråt! Hitills är det bara godis som ger dem. :D

    SvaraRadera
  2. Jamen hallå! I'm impressed! En mil är inte en spottloska :-) En vacker dag ska du se att du tom njuter av själva passet. Grymt sa grisen!
    PS! Man får ta den där muppstämpeln. Det är det värt...

    SvaraRadera
  3. Kanonbra Gums! *jubel, applåder, gör vågen*
    KRAM

    SvaraRadera
  4. HÄRLIGT jobbat, vännen!!!!! FAN vad du är bra!! :D

    SvaraRadera
  5. Annika klapp klapp klapp Annika klapp klapp klapp!

    Tummen upp!!!!

    SvaraRadera
  6. GUD vad du är duktig!! Bältet ja... Asg! Men HEDER till mannen!! -Keeper! ;) precis som om du inte redan visste det ;) GRATTIS till första 10an och... Du Rockar!!! Kram

    SvaraRadera
  7. Jäklar i min lilla låda, du är HELT GRYM!! Tonvis med hurrarop, applåder och beundran från mitt håll, keep up the good work! :)

    SvaraRadera
  8. Galet vad duktig du är! All cred till dig!

    SvaraRadera
  9. *blåser i vuvuzela* Hurra! Hurra! Hurra!

    SvaraRadera