onsdag 9 juni 2010

Första turen efter magsjukan

Idag gav jag mig ut för den första joggingturen efter The Magsjuka. Har känt mig ok i två dagar, men fortfarande rätt trött och slut. Imorse när jag låg i sängen tänkte jag att "nä, det här går inte!!" så jag drog ur sängen, på med träningskläderna och ajjfånen och ut!

Jag gick en stund först och sedan joggade jag i 20 minuter. Benen kändes lite stumma och stela, andningen lämnade en del övrigt att önska och det var väldans geggamojigt ute på grund av allt regn.... Men ÄNDÅ kändes det så skönt att komma ut, det gick långsamt 20 minuter resulterade bara i ca 2.6km, men för att vara första passet är det helt ok!
(intalar jag mig, även om tävlingsmänniskan inom mig grinar BLOD!!!)

Kom hem och strechade och nu ska jag äta lite frukost och dricka min första kopp kaffe på 9 dagar!! Ahhhhh livet är rätt bra ibland! :)

3 kommentarer:

  1. Skönt att det har vänt nu! :) Man blir som en urvriden disksvamp efteråt - huuu...

    Ta det lugnt nu i början så Du inte rusar på i 100.. All träning som blir av är BRA träning!

    Ha en bra dag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh vad nice! Se nu till att hålla dig på "rätt sida".

    SvaraRadera
  3. Härligt Annika! Skickar lite extra energi så du håller basiluskerna borta nu, så du kan njuta av din träning.

    Ta hand om dig och din träning och vi bloggjoggare finns runt hörnet för att inspirera och stötta dig när du behöver =) Tjingiling

    Peace Love och Löparskor!

    SvaraRadera