fredag 11 juni 2010

Idag vill jag bara....

....lägga mig ner och gråta när jag var klar. Jag var så trött och så slut och klockan visade på en rätt medioker tid/distans på 40 minuter.

Joggingen kändes ok i början och upp till ca 20-25 minuter, då knackade jag rätt in i någon form av stenvägg och andningen bara tvärdog, benen blev stumma och varenda steg behövde manas på med mantrat "jag är snygg, smart och snabb - höger vänster höger vänster".
Herrejävlar vad pannben jag byggde.... *suckar lite*

När Nike+ sa att jag hade joggat i 40 minuter var jag gråtfärdig av trötthet och uppgivenhet över att det var så tungt.
Utöver det så har jag nu stora vattenblåsor på medialsidan av fotsulan,
precis vid trampdynan vid stortån...ajajaj.

Så det här passet lägger vi snabbt till handlingarna, hoppar i duschen och tänker
FAN VAD JAG ÄR BRA som inte gav upp!


Summering
Tid: 40 min
Distans: 5.21km
Känsla: Blä. Punkt.

Ikväll kommer min mamma hit och ska hälsa på i tio dagar. Jag kommer att träna som tidigare, min mor är helt ok med att sitta och läsa en stund, eller titta på TV medan jag tränar, så nästa vecka är jag back in normal buisness!

Tata for now loveys och ha en finfin helg!

7 kommentarer:

  1. Japp - fy fan vad du är bra!!!! Kan man ana att matintaget varit "sådär" efter magsjuka och så? Oavsett - vissa rundor bara ÄR sådär! Så har i alla fall jag upplevt det och det är precis i de lägena maratonpannbenet byggs. Snyggt jobbat!

    SvaraRadera
  2. Tack Magnus - tack för support och igenkännande! Ibland tror man ju att det bara är jag som har sådana här skit-rundor!
    Vad gäller maten så har det varit ok de sista dagarna, men det kan hända att jag fortfarande är lite låg på vätska. Åt en rätt "tung" lunch med pastagratäng, det kan eventuellt vara det som spökade också!
    Igen - TACK och kram!!

    SvaraRadera
  3. Milde himmel vilken mardröm! But you did it! Hoppas nu de där blåsorna försvinner fort fort!Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Oh, här var det uppiffat! :) FInt! Hälsa mamman och keep up the good work, jag är så imponerad av dig! Kramar

    SvaraRadera
  5. Bra jobbat Gums! *tummar upp*
    Mys med lilla mamma nu!

    SvaraRadera
  6. Jäkligt bra att inte ge upp!!!

    SvaraRadera
  7. Kan Du göra mig en liten tjänst? Efter att jag bytte mall på bloggen har jag problem med Mini-Me.. När jag öppnar sidan syns den inte, men om jag surfar via annans sida så syns den.. Har trixat och testat.. När Du surfar till mig, ser Du Mini-Pernilla då?

    SvaraRadera