måndag 7 juni 2010

Människa igen...?

Idag känns det faktiskt nästan som vanligt. Jag har ätit frukost (te och toast - don't diss it, det är guld när man är magsjuk) och har fortfarande ingen känning av ont från magtrakten.

Ska träffa Farbror Doktorn idag och se till att jag kan få lite mer av min medicin som har lugnat ner magen och hoppas att det gör tricket. Jag får ju inte återvända in till sjukhuset förrän det gått 48 timmar sedan senaste symptomet/toalettbesöket så jag kommer inte att kunna vara på sjukhuset förrän på torsdag morgon. Därför hoppas jag att jag kan få chans att återhämta mig lite nu, lägga på mig vätskan jag förlorat, men UNDVIKA att lägga på mig mer än så, och se en liten viktnedgång som en "Intet ont som inte för något gott med sig" typ.

Idag kommer jag att ta det väldigt lugnt, jag MÅSTE uträtta några ärenden, men sedan blir det lugna gatan fram till ikväll då jag ska iväg i två timmar för att fixa lite.

Om jag fortfarande mår bra imorgon kommer jag ge mig ut på en promenad imorgon för att få röra på mig. Tänkte att det är nog ungefär lagom att starta med efter att man inte gjort något förutom att springa fram och tillbaka till badrummet i en vecka.

Sen får vi se, jag gör nog så att jag gör om min sista veckas intervaller innan jag ger mig på intervallerna som jag SKULLE ha gjort förra veckan (dvs hoppar tillbaka en vecka på schemat). Jag har gott om tid att träna, och jag tänker INTE träna mig till mer sjukdom bara för att jag är hetsig!

Och alla ni som har varit inne och kommenterat -
TACK för omtanke och goda råd - det är GULD värt!

Sen får jag kasta in ett GRATTIS till väl genomförd prestation i lördags, till alla de som sprang Stockholm Marathon!!!
Om jag kunde skulle jag anmäla mig till nästa års men det krockar med mina tentor så det går verkligen inte!
Jag tror jag kommer sikta på Dublin marathon istället vilket är slutet av juli.

1 kommentar: