lördag 12 juni 2010

Pannbensbygg på långpass!

Liksom passet igår, var detta pass inget jag kommer skicka till världshistorien som något njutbart eller framgångsrikt. Eller egentligen, framgångsrikt var det då mitt pannben och mantra återigen fick jobba hårt.

Lördagar är långpass för mig, så idag blev det 60 minuter joggande. Upp till 30min var jag inte särskilt nöjd, kändes jobbigt och slitigt. Mellan 30 och 45 minuter var det ok igen, benen svarade, andningen svarade och jag kände mig piggare. Sen jäklar, sen kom "väggen" igen. Mellan 45 och 60 minuter var varenda steg en viljekamp! Men ta mig fan, jag klarade det också. Jag joggade till och med 15 sekunder längre bara för att visa att jag kunde! :)

Mycket medioker hastighet idag igen, förmodligen sviterna av magsjukan fortfarande.

Sammanfattning
Tid: 60 min
Distans 7.8km
Känsla: Pannbensbygg på HÖG nivå!

Imorgon ska jag visa bild på mina fantabulösa blåsor på fötterna. Jag funderar på om det är skorna som är problemet. Idag hade jag preppat med compeed och kirurgtejp, men lyckades ändå få en ny blåsa UNDER den gamla (som jag punkterat i kanten). Duktigt va...?

Ikväll: grillning, vila och planering av pysselskojigheter!

4 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Det är definitivt det svåraste för mig, attmotivera mig själv till att fortsätta då det känns motigt...
    När jag är på hotellet sedan (är på konferens), så skall jag försöka hitta något bra löpprogram för en halvmara! Skall bli kul!

    SvaraRadera
  2. Duktiga Du! *tummen upp*
    Själv slappade jag bort löpningen på förmiddagen - blåste och regnade, skulle jobba kväll, fastnade med mallarna i blogspot..
    Vad har Du för strumpor? Löparstrumporna Du köpte? Är det någon söm i skon som skaver?
    Imorgon blir det nya tag här - kommer jag inte ut innan jobbet blir jag arg på mig själv.
    Natti natt

    SvaraRadera
  3. Hmm blåsor... Mina terräng skor är ett halvt nummer förstora så där av får jag blåsor på sidan av hälen. När jag la i en extra sula så försvann blåsorna. Jag fick även blåsor förr när jag hade fel sorts strumpor när jag sprang. Jag blev för varm om fötterna tror jag. Sen jag började använda strumpor avsedda för löpning typ Nike Dry Fit så har jag inga problem alls.

    Ett litet tips, tänk på vad ditt mål med träningen är just nu. Är det att gå ner i vikt eller att träna springa fort? Jag har problem med att jag hela tiden vill något annat just nu dvs springa. Så jag blir lätt lite rastlös och besviken på mina prestationer. Då brukar min bror påminna mig om att ha rätt fokus.

    Dina tider eller din ork är det inget fel på som jag ser det du kämpar på väl fortsätt så. Det tar bara lite tid att komma ikapp efter en sjukdom. Du vet tålamod... som även jag har svårt med.

    Lycka till framöver.

    Peace Love och Löparskor //J

    SvaraRadera
  4. Oh, och med blåsor!! Snacka om att vara motiverad!!!!
    Jag fick blåsor när jag bytte skor förra gången. Sulan satt fel för mig, så den skavde hela tiden. Bytte skor och sedan dess har jag inga blåsor. Använder löparstumpor, de är kanon! Vad jag däremot inte hittat här är sporttrosor - vissa av mina vanliga skaver, och aj tusan vad ont det gör efter ett pass! :D

    SvaraRadera