onsdag 16 juni 2010

Pannbensbyggpass och värme

Jäklar i min lilla låda vad varmt det var idag!! Jag har dåligt med bra sommarjoggingkläder då jag ogillar linnen och korta tights för att jag tycker jag är för stor för det.

Uppladdningen för idag lunde varit bättre... Pubmiddag igår: brie och tranbär till förrätt, hummer och sallad till huvudrätt och 1/2 creme brulee till efterätt. Idag har jag bara ätit frukt och cambridgebarer, samt den förödande milkshaken (se tidigare inlägg). När jag kom hem var jag kallsvettug darrig matt och blek som spöket Laban = hypoglycemin som slår till efter att man "dumpat" på något som är för sött. Åt en grov smörgås med köttfärssås på och gick och lade mig och sovi en timme...

Var sjukt omotiverad att ge mig ut men tänkte att nu jävlar masar jag mig ut!!

Långa distanser som igår. Första 15 min var sega, andra 15 minutrarna innehåller 3 seeeeega långa uppförsbackar som avklarades med mantra "sega jäkla backjävel, jag vinner så sluta bråka". Tredje och sista 15 minutaren var tung och varm! Det är 23 grader i skuggan och sista intervallen är i solen... Jag höll dock samma tempo som igår så jag är nöjd!

Sammanfattning
Tid: 15 * 3 min jogg (2 min gångvila)
Distans: 6.3 km
Km-tid: 7min7s
Känsla: varmt och tungt!

Nu ska jag fira min man som fyller 35 år idag! Det blir grillning och födelsedagstårta!!

Råck ån duuudes!!


- Blogging from my iPhone

5 kommentarer:

  1. Härligt att du inte gav dig och fortsatte mala på upp i backarna.. Ditt mantra ska jag förresten låna nästa gång jag möter på en backe som håller på å knäcka mig.. :)

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat!!
    Jag har samma problem som du med kläder (tror vi är rätt lika, jag väger runt 92 kilo just nu tror jag, är 172 cm lång), och jag har skaffat dessa, som fungerar väldigt väl i värmen. http://store.nike.com/?sitesrc=usns_share_link&country=US&lang_locale=en_US#l=shop,pdp,ctr-inline/cid-1/pid-302707
    Kombinerat med en av de ultratunna DryFit-tröjorna är det kanon!

    I övrigt sitter jag just nu och surfar på Starbucks inne på ett Barnes & Noble, har paus i konferensen i en timme till, och på bordet bredvid mig ligger denna, redo för inköp. http://runlikeamotherbook.com/ Nu har du iofs inga barn vad jag vet, men jag tror den kan vara trevlig i alla fall. Verkar ge mycket motivation och igenkänning, och inte så mycket teknik. Efter surfpausen skall jag ge mig bort till sporthyllan igen och leta efter en bra teknikbok.

    SvaraRadera
  3. Tack sötisar!
    Mitt mantra får så klart lånas :D

    henrietta: jag är 179 och väger kring 91-92 (står tvärstilla på vågen *tjurar ihop* )
    ska kolla på nya träningskläder när lönen trillar in!! Tack för tipset!!

    SvaraRadera
  4. Aha - den längden förklarar varför du ser mycket smalare ut än mig, trots ungefär samma vikt. :D

    SvaraRadera