söndag 13 juni 2010

Planering inför kommande (födelsedags-)vecka!

Söndag igen... Vart tar tiden vägen egentligen?

Idag står lunch hos svärföräldrarna på schemat. Det blir kyckling har jag hört!

I eftermiddag/kväll blir det ett långpass på motionscykeln, för att vila mina fotblåsor lite! De går ner rätt fort men jag har tagit till mig av era tips och ska kolla om jag egentligen behöver ändra på mina skor. Löparstrumpor har jag redan, men de verkar inte riktigt hjälpa. Ska införskaffa lite vaselin också och se om det kan göra lite skillnad. Här ska ni få se på bilder på hur illa mina fötter ser ut nu!! Som ni ser är blåsorna precis på nedankanten/sidan av trampdynan liksom.



Veckan som kommer är lite speciell. Min mamma är ju här och hälsar på från Sverige, och det är hennes 60års dag på tisdag. På onsdag fyller maken 35 och det blir firande både på onsdagen och på lördagen. Jag kommer att komplettera maten med cambridgesoppor till lunch för att hålla miginom mina tilldelade kalorier varje dag. Tycker det är ett smidigt sätt att hushålla med den dagliga ransonen! Om inte annat så är havregrynsgröt superbra näringsmässigt och kalorimässigt!

Planen för veckan blir:

1: Intervalljogging (15 min jogg + 2 min gång)*3
2: Intervalljogging (15 min jogg + 2 min gång)*3
3: Jogging 45 minuter
4: Långpass på motionscykeln 60-90 minuter (intervaller)
5: Jogging 30 minuter
6: Långpass jogging ca 1 mil.

Lite tuffare vecka, men det borde jag orka tycker jag! :)

3 kommentarer:

  1. Tejpa på drabbade områden i förväg, med hudtejp (jag gillar inte leukoplast utan föredrar de som är lite mer "pappriga" i materialet).

    SvaraRadera
  2. Inte för att det nödvändigtvis behöver vara så för dig, men det var precis där jag fick blåsor av mina skor som inte passade.
    Gör du upp ditt veckoprogram själv?
    Tycker långpass en mil låter riktigt bra!!

    SvaraRadera
  3. Fniss! Blåsor är löparens gissel! Jag får inte blåsor "under" fötterna, men mellan tårna. Inget vidare det heller, men jag kan ana att under fötterna borde vara värre! Punktering + Compede är det som funkat bäst för mig. Alla andra tejper gör att det blir värre och "gnager" mellan tårna än mer, men det kanske funkar bra undertill :-) Grymt impad av dina pannbennspass - Kör på (kicka djävulen varje gång...)!

    SvaraRadera