söndag 20 juni 2010

Sammanfattning av veckan och planering för nästa vecka

Så då var det söndag kväll och dags att summera veckan som varit.
Det har varit en rätt seg vecka måste jag tillstå - även om jag nästan följt min plan till punkt och pricka så har det varit hard work! Det enda pass jag inte kört var en 30minuters jogg. Efter inrådan av löpgurun på Coventry Running store, som hjälpte mig att analysera mitt löpsteg (fan, vad pretto _det_ lät!!) och mina skor, så tog jag en vilodag efter mitt långpass igår.

Var och sprang på ett sådant där fräckt löpband med kamera och den vise mannen sa att det borde inte vara mina skor det är fel på, utan att jag helt enkelt behöver härda fötterna, samt smörja ordentligt med vaselin in the process liksom.

Så sammanfattning då...
Antal pass: 5
Sammanlagd tid sprungen och på cykeln: 300 min
Distans sprungen: 28.5km
Distans cyklad: 36,8km
Känsla överlag: Tung vecka, rätt långa pass (för att vara jag), men triumf när jag joggade en mil!
Övrigt: Fett stor blåsa på hela undersidan av vänster stor tå, ömmande höftmuskler på vänster

Nu planering för nästa vecka. Eftersom att jag har en ENORM blåsa på undersidan av stortån så blir det ett cykelpass imorgon tror jag. Siktar på 5-6 pass även nästa vecka, med vila dagen efter långpass.

1: Långpass cykel 90-120 min
2: (20min + 3 min gång) * 3
3: (20min + 3 min gång) * 3
4: Långpass cykel 90-120 min
5: 60 min jogg
6: 10 km jogg

Tror att det där blir bra, eventuellt modifierar jag under veckan, men jag siktar på det där. Och när jag har skrivit det är det 95% säkert att det blir så. Jag måste bara hitta ett bra sätt att tejpa stortån så att jag inte behöver halta alt snöra av blodförsörjningen *fniss*

Så, råck ån åll duuuuudes, nu blir det kaffe och jordgubbar i soffan för min del!

5 kommentarer:

  1. HEEEEEEJA!!! FAN vad bra du är!! Jag får totalångest över min lathet här, men det bjuder jag på! ;)

    *kramar om och klappar försiktigt på ömma fossingarna*

    SvaraRadera
  2. Du är så duktig att jag får spatt!! *håller pompoms under tiden jag spattar så blir det hejjigt och bra*
    ;)

    SvaraRadera
  3. Bra Annika så ska slipsten dras, riktigt bra vecka!!

    Peace Love och Löparskor!

    SvaraRadera
  4. Hej! Jag blir grymt inspirerad av din blogg. Jag är själv på väg mot min första mil och behöver den här typen av pepp. Tack! Hur har du gjort för att få in din "Mini" på bloggen. När jag har försökt via Nikes hemsida säger den att det bara går att lägga den på facebook eller twitter.
    /Maria

    SvaraRadera
  5. Maria:
    maila mig på annikaprestwich(SNABEL-A)googlemail.com så skickar jag över HTMLkoden till mini-me'n!

    Och du, TACK för dina ord - de värmde gott i hjärtat, särksilt nu när jag sitter och verkligen inte vill ut och jogga senare i eftermiddag :D Nu MÅSTE jag ju ta mig ut ju! :)

    SvaraRadera