söndag 13 juni 2010

Sammanfattning av veckan

Så där ja, nu är den här veckan nästan slut. Träningsmässigt har det varit tungt att komma tillbaka efter magsjukan, jag har känt mig trött och hängig, och det hjälper inte till att det snart är kvinno-vecka på gång också.

Idag var det dags för långpass på cykeln. Min pannbensbyggare samt mentala-spärr-knäckare Nummer 1. Kändes gött, svetten sprutade och intervallerna kändes sköna. Efter 74 minuter fick jag akut ont i magen och blev kallsvettig istället för varmsvettig. Trodde det skulle gå över om jag lugnade mig, men det gjorde det inte, så jag avbröt vid 80 minuter. Jag HATAR att avbryta innan utsatt tid.... *tjurar* Jag har en lätt släng av tvängssyndrom när det kommer till sådana saker. Nåväl.

Passet i nuffror:
Tid: 80 min intervaller (cardio program)
Distans: 32.9km
Kcal: 1466
Känsla: Skön, hela vägen fram till det magonda!

Sammanfattning av veckan:
4 joggingpass sammanlagt 190minuter, distans: ca 21km
1 cykelpass 80min, 32.9km, 1466kcal

Egentligen borde jag vara jättenöjd med tanke på att detta var en återhämtningsvecka från magsjukan, men avbrottet idag gör att jag tjurar ihop. Ni ser, Den Hanssonska envetenheten kommer fram ordentligt här!

Nu laddar vi för en ny vecka med mycket träning, mycket pluggande och flera födelsedagar!

2 kommentarer:

  1. Heja dig!!

    Jag vet hur jävla envis du är, men du får tänka på att du ändå fixade 80 minuter och inte bara 20 eller 30 eller 40!! 80 minuter är ju faktiskt en timme och tjugo minuter!! :D

    Men jag vet... ;)

    Jag tycker i alla fall att du är grymmebra!!!

    Kram,
    Tett

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att det låter klokt att du avbröt (men jag känner mycket väl till känslan av "misslyckande" när ett pass måste avbrytas)

    SvaraRadera