måndag 28 juni 2010

Sammanfattning av veckan!

Vaknade i morse och mår mycket bättre än igår. Känner mig fortfarande lite matt i kroppen och med en sådan där känsla som man har när man haft feber, lite luddig liksom.

Nåväl, jag stannar hemma från sjukhuset idag för att vara på säkra sidan. Jag vill INTE bli sjuk igen, det var verkligen inget skojigt förra gången!

Veckan som gått har varit rätt tung jobbmässigt. Jag har börjat ett nytt block, vilket alltid innebär en massa rännannde, massa admin och så vidare. I tisdags kväll/natt föröskte jag få klart en massa presentationer till mitt förra block (då överläkarna hade varit på semester och ville träffa mig denna veckan istället) så det blev en half-nighter liksom. Sen har jag ju varit på barnakuten och lajjat runt rätt mycket. Trivts jättebra men känner i benen och huvudet att man "jobbat" på riktigt liksom. Å andra sidan tycker jag SÅ mycket bättre om att få jobba självständigt än att sitta och titta på på en mottagning :)

Träningen i veckan blev lite modifierad. Det längre löppasset på 1 mil fick bli inställt på grund av onda fossingar, och med löpguruns ord i huvudet att helst ta en joggingfri dag efter varje joggingpass.

Så sammanfattning då...
Antal pass: 5
Sammanlagd tid sprungen och på cykeln: 390 min
Distans sprungen: 24,36km
Distans cyklad: 87km
Känsla överlag: Har varit en bra vecka, men väldigt varm! Sprängde ytterligare en mental spärr när jag cyklade i två timmar i sträck. Visst hade jag mjölksyra, vätskebrist och jäkligt ont i rumpan, men jag hade kunnat fortsätta ett tag till!
Övrigt: Väldigt stora blåsor under stortårna. De gör vansinnigt ont och begränsar mig ordentligt vad gäller att gå och jogga. Ska köpa duoderm och se om det hjälper!

Planering för den kommande veckan:
Detta kommer att få bli en lite lugnare vecka och jag siktar på fyra pass, istället för 5 eller 6.
1: Jogging (25min jogg+2 min gång) * 2 + 10minuter jogg i lite högre tempo (60min totalt)
2: Jogging (25min jogg+2 min gång) * 2 + 10minuter jogg i lite högre tempo (60min totalt)
3: Jogging 10km
4. Cykelpass 90-120min

Nu hoppas jag verkligen att det här ger med sig snabbt och att jag är på fötterna ordentligt snart igen. Mina två favvotjejer från Svääääärje kommer ju och hälsar på den här veckan och jag har sett fram emot det SJUKT mycket!!!

Råck ån duudes, nu kör vi så det ryker!!

3 kommentarer:

  1. bra att du känner dig bättre. Men glöm inte att dricka i alla fall innan dina längre pass och när det är så varmt även om det inte var just det som däckade dig.

    SvaraRadera
  2. Skönt att Du är piggare! Barnbaciller är några elaka rackare.. Man blir sååå sjuk!

    Hur långt har Du kommit i utbildningen? När går Ni på "sommaruppehåll"? Berätta mera - NYFIS :)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ellinor: Det var nog säkert det som däckade mig även om jag tror att det var något litet virus i kombination. Jag försöker verkligen med vätskan nu, och få en bra rutin på att dricka vatten!

    Pernilla: JAg har ett år kvar och sen får jag äntligen börja jobba... Jag är ju redan doktor men bara en akademisk sådan, nu vill jag bara få bli läkare också så att jag kan få börja jobba med det bästa som finns! Vi läser ju lite annorlunda i England, jämfört med i Sverige, och har våra "finals" som liknar ATtentan i format. Sommaruppehåll, jojo, vi har två veckor i augusti, men sen har jag ytterligare 2 veckor för att kursen jag läser efter bara är 6 och inte 8 veckor. Sommarlov är för mesar! :D

    SvaraRadera