lördag 10 juli 2010

Buisness as usual....

...will soon resume!

Nu har jag haft en underbart skön vecka med brudarna från Sverige, med tjatter, god mat och massa lugn tid. Tettizen åkte hem i tisdags och denna veckan har varit designat endast för att överleva den lamslående tröttheten som kommer efter en hel vecka med massa intryck och sena nätter!

Foten har äntligen läkt. Jag har fått ett nytt lager bebishud under min stortå och infektionen är borta. Äter fortfarande antisvampmedicinen, men antibiotikan är slut nu. Min plan för hur jag ska göra i fortsättningen är (inifrån och ut) compeedplåster, tejp, vaselin, och vaselin i sockan och hoppas att det räcker!

Eftersom att jag inte joggat någonting sedan allt detta inträffade blir det lite av en nystart vad gäller joggingen. Min plan är att ge mig ut på en 45 minuters runda ikväll eller imorgon morgon. Det är sommarens varmaste helg här och vi vet ju hur mycket jag tycker om att springa i värmen liksom. Jag och muppbältet ;)

Planeringen för nästa vecka blir som följer:

1. (20min jogg + 2 min gång) *3
2. (20min jogg + 2 min gång) *3
3. Cykelpass 90-120 minuter
4. 60 minuter jogg
(5. Cykelpass 90-120 minuter - frivilligt)

Jag vet att veckan som kommer är rätt hektisk i skolan så jag väljer att bara lägga in 4 pass, och ett "frivilligt" pass, så får vi se hur mycket jag hinner och orkar. Jag märker direkt när jag har mycket i skolan, jag blir så himla himla trött på eftermiddagarna. Igår tvärdog jag när jag kom hem och sov djupt i två timmar innan jag kände att jag var någorlunda vaken igen.
Tror att det snart är dags för semester va?

Så, nu är det ordning och reda på torpet igen, jag ska babianskriva idag och imorgon så jag jobbar undan lite skoljobb,
och så får jag se när det är tillräckligt "kallt" för att ge sig ut och jogga!

Råck ån duuudes!!

2 kommentarer:

  1. Skönt att Du fått ordning på tån!
    Klokt att springa när vädret passar lite bättre än när solen gassar från blå himmel.
    Ta det lugnt nu första veckan med träningen.. Man behöver inte köra i hundra med en gång ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Far out (ett alldeles för oanvänt uttryck)! Skitbra att tårna är på G. Ta det nu riktigt lugnt så du inte trillar dit igen! Jag är definitionen av låååångsam träning. Jag tycker det har funkat bra torts att tålamodet skrikit i brist många, många gånger. Bestycka dig med tålamod och jävlaranamma så går det vägen! Jag håller tummar och tår!

    SvaraRadera