lördag 17 juli 2010

Fossings-update!!

Ok, fossingen mår bättre idag, men fortfarande stort öppet sår! Har fixat och tvättat och plåstrat om, samtidigt som jag postat på engelska Running Worlds forum om ytterligare input. Har fått en del bra tips, och ett av dem var att mina skor helt enkelt kan vara för stora!

Ska se om jag kan snurla ihop lite extra stålars och investera i ett par skor till för att se om det blir bättre!!

Imorgon blir det lite cyklande på motionscykeln, och jag hoppar över joggingen för att låta foten läka så mycket som möjligt!

Veckan som kommer blir vecka 1 av det 14 veckor långa träningsprogrammet som leder upp till Birmingham Half Marathon den 24 oktober!! Blir 3 relativt lugna veckor i början, helt i enlighet med programmet! Bra för min fot, och bra för mig i värmen!

Kommer att komplettera med lite cykelpass på motionscykeln, mest för att bränna lite extra kalorier för att loosa lite kilon till halv-maran!

Uppdaterar med veckans program imorgon, nu film, mango, glass och mys i soffan!!

Råååååck ååååån!!!



- Blogging from my iPhone

4 kommentarer:

  1. Låter inget vidare med ett öppet sår. Hoppas att det läker snabbt. För stora skor leder garanterat till skador, men det kan också vara fel skor. Jag bytte märke för någon månad sedan. I början kändes det bra, men sedan fick jag problem vid hälen.

    Dr Lars

    SvaraRadera
  2. För små skor brukar också ge bekymmer, fast det brukar man förstås märka lite fortare :)

    SvaraRadera
  3. Tack för fina kommentarer på min blogg *rodnar* hela vägen från Kungsholmen :)

    SvaraRadera
  4. Nu blev jag nyfis.. Vad är det för ½-mara program Du har hittat som är på 14 veckor?
    KRAM

    SvaraRadera