söndag 11 juli 2010

Jag tog mig ut!

Jag bröt den illa nedåtgående icke-tränings-spiralen och tog mig ut i går kväll. Jag hade förväntat mig att det skulle vara babianjobbigt, mer än normalt liksom.

För att vara ärlig så var det jobbigt, och jag kände att jag har sprungit knepigt när jag haft ont i foten för vissa muskler och leder trilskades lite under joggingturen.

Mitt mål var 45 minuter och det var mycket flyttande av fokus. Tänkte att jag börjar med att klara 30 minuter, och sen tar vi fem minuter åt gången till.

Jag tog det lugnt, men hade ändå en hög puls och en tung andhämtning redan tidigt in i joggingturen. Det kändes som bakvänt och lite knepigt i början, som om jag glömt bort hur man gör när man joggar liksom. Det var ändå uthärdligt men när jag kom till 41 minuter gick jag inte i någon form av betongvägg... Andningen var fel, fick ont i magen och trodde jag skulle kräkas, och fick så av ytterligare på "tempot". Nåväl, jag höll i och gjorde mina 45 minuter, även om knäpp-ajjfånen slog av och bara har 44.45 på nike+.

Sammanfattningsvis var det segt och tungt, men ändå så skönt att få den där första rundan ur systemet, för jag är alltid sååå rädd att det ska vara babianjobbigt och att jag inte ska klara det alls...

Sammanfattning:
Tid: 45 min
Distans: 5.8km
Km-tid: 7min 45s
Känsla: Skönt men tungjobbat!

Idag blir det vila för att låta fossingarna och blåsorna vila. Jag fick inga blåsor under stortårna igår, men några på sidan av foten. Får bli mer Compeed-plåster på nästa runda!!

Råck åååån!!!

4 kommentarer: