fredag 23 juli 2010

Ytterligare ett kort pass

Enligt mitt träningsprogram är det bara små korta joggingturer den här veckan, men ändå har det känts motigt och segt. Jag vet inte varför, men en tanke skulle kunna vara att jag håller på att bli förkyld, i kombination med tjejvecka.

Nåväl, jag släpade mig ut igår, dividerade med mig själv hela vägen hem från biblioteket om jag verkligen skulle orka, men när jag kom hem var det bara att suck it up och dra ut.

På programmet stod 20 minuter lugn jogg. Eftersom att jag hade lite blodad tand från det föregående passet när jag låg under sju minuter per kilometer tänkte jag att jag joggar på i det tempot, så att jag känner att pulsen går upp och att jag pushar mig själv. Sås-jogging kan jag göra när det blir 15 km liksom. ;)

Sammanfattning:
Tid: 20 min
Distans: 2.96km
Km-tid: 6min45s (yeeeey!)
Känsla: OK, hjärtat bultade men det var ok rakt igenom.

Jag vet inte varför, men det känns som om jag lagt på mig vikt igen?Vågen visar på ungefär samma vikt som tidigare, men det är ändå jobbigare att jogga jämfört med tidigare.

Vad gäller vikten tycker jag att det är jobbigt nu, det känns omotiverande att räkna kalorier och liknande då jag främst står stilla i vikt. Jag är ju som sagt envis, men bara till en viss gräns. Det är demoraliserande att kämpa men inte få utdelning på den fronten...

Har lite känningar av en ond hals och huvudvärk idag, så jag hoppas över cykelträningen och ser om jag är piggare imorgon!

Hoppas ni alla har en bra fredag och en fin helg att se fram emot.
Råck ån!!


6 kommentarer:

  1. Jag gissar att du känner dig tung för att det är "den veckan". Jag brukar i allafall känna mig tio kilo tyngre just då, fast det inte är någon skillnad på vågen.

    Du är duktig som fortsätter kämpa med vikten. Du måste vara rysligt nära målvikten, för du ser ju smal ut på bilderna. Du kanske har svårt att gå ner något mer eftersom du är så nära?
    /Maria

    SvaraRadera
  2. Hmm - precis samma känsla hade jag för nåt pass sedan. Tungt, segt, jobbigt, ont och jag vet inte vad... Ställde mig på vågen dagen efter och hade GÅTT NER! Jag fattar inte dessa känslor, men har börjat att sakta vänja mig. Jag har sagt det förr: det går upp och det går ner! Tyvärr hela tiden :-) MEN... Sen kommer den där dagen när man istället känner att man gått ner några ton och man har en luftkudde under dojjorna och svävar fram i strax under ljudets hastighet... Vad säger man? Ibland suger det och ibland inte *fnissar hysteriskt* (eftersom jag hade ett kräkpass idag)

    SvaraRadera
  3. BRA JOBBAT att sticka ut trots att du inte kände för det!!!

    SvaraRadera
  4. Grymt bra att du gav dig ut och sprang!
    Jag har också väldigt olika ork från pass till pass... Det känns ofta rätt tungt att springa när jag har PMS eller lingonvecka. Då känner jag mig alltid rätt uppsvälld, går upp iaf 1 kg så det kan säkert vara orsaken till att du upplever att du lagt på dig vikt!
    Hoppas onda halsen blir bättre snart! Och tack för den fina kommentaren på min blogg!! Jag lägger till din blogg i min läslista, så kul att hitta bloggjoggare som liknar en själv! :-)

    SvaraRadera
  5. Km-tempo på under sju minuter är grymt! Jag ligger också runt där och svävar (ja, när jag lyckas springa dvs :D ), och jag menar. Det är faktiskt svårare än det ser ut. Särskilt när man skall hålla det ett längre tag. (Och ja, i detta sammanhang är 20 min längre ;) ). Så du är duktig! Grattis! :)

    SvaraRadera
  6. Bra Annika, och läs noga vad Magnus skrev men går upp ner upp ner upp ner ner. En dag så ja då har du tagit ett viktkliv nedåt. Håll ut att gå på minuskalorier och träna är en pina med mycket upp och ner i humöret. Jag har slutat väga mig varje dag utan kör en gång i veckan samma tid samma plats. Blev så trött på att åka jojja på vågen varje morgon.

    Kör hårt Annika jag är jätte stolt över att få lära känna dig.

    Peace Love och Löparskor!

    SvaraRadera