måndag 23 augusti 2010

En liten joggingtur....

....för att visa mig själv att jag fortfarande kan!

Nu har Operation Vikt inletts och joggingen kommer att vara rekreationsinriktad och inte prestationsinriktad. Jag kommer satsa på långa prommisar med Tettiz när vi äter soppor, för att få fart på förbränningen och få lite endorfiner = inte vara hungrig typ!

Igår blev det en liten tur i Åkersberga. Förrädisk skön lång nedförsbacke i början och jag tänkte "fan, det här är ju riktigt nice", sen kom plattmarken och uppförsbackarna *fnissar* Så där ja, jomenserrusåatt.

Sammanfattning:
Sträcka: 2.87km
Tid: 20 min
Km-tid: 6min57s
Känsla: Inte så pjåkigt

Som sagt, idag börjar jag och min vän och äta Cambridgesoppor igen. Jag vet att många tycker att det är värdo, men jag tycker om det. Det är lätt och enkelt och jag vet att det fungerar. Att jag sen mår riktigt bra när jag äter dem och slipper att få hjärtklappning och kallsvettningar när jag äter är bara ett plus liksom! Vi får se hur länge jag hänger i, jag har sagt att om jag joggar får jag äta lite protein och grönsaker dagen efter på kvällen (det är då man blir manoaggressiv om man har tränat, inte samma dag...)

Målvikten bli 75 kilo
då kommer jag vara i bra viktform för att påbörja ett längre maraton/halvmaraprogram!

Hejja mig - nu kör vi så det ryker Råckers!! :)

6 kommentarer:

  1. Heja dig!
    Och CK är mkt bra!

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna för dig! Har själv varit uinne på precis samma sak, men avvaktar ett tag eftersom det känns rätt bra just nu :-)

    SvaraRadera
  3. Låter som ett bra fokus. Det är svårt att ha totalfokus på flera saker samtidigt är min erfarenhet. Då blir det varken hackat eller malet. Och rekreation är det bästa som finns.

    SvaraRadera
  4. Tjolululu skönt att höra från dig. Kör på det som funkar för din kropp. Har du vägarna förbi Eskilstuna så slå en pling vetja. Vi kan ta en cam-soppa ihop =)

    SvaraRadera