tisdag 31 augusti 2010

Första vecka avklarad!

Check!

Det har varit en tuff vecka, precis som alltid när man kurar. Jag tar rätt lång tid på mig att komma in i ketosen och det är jobbiga kvällar främst. Har varit hungrig, frysig, irro, sugen på ALLT onyttigt och haft ont i huvudet!

Men i förrgår började det lätta lite i hungerdimmorna och jag kände att det inte var så svårt lägre. Visst är jag sugen på snacks till filmkvällen och så, men inte som tidigare.

Jag har ju vägt mig för att veta att jag går ner (vilket mentalt är viktigt för mig!) så jag visste att jag gått ner rätt bra. I morse var det dags för den "riktiga" invägningen.

Babianångestade mig en stund i sängen innan jag tog mod till mig och skuttade upp på vågen!
(skutta och skutta - vet inte om det är rätt ord för mitt rörelsemönster klockan 7 på morgonen....).
Blinkade, gnuggade mig i ögonen och drog sedan av ett luftgitarr-riff i äkta Angus-anda i sovrummet!

För en vecka sedan stod vågen på 95,6kg.....

Idag stod det 89,6kg i feta lysande röda siffror på displayen!!!!!
(Applåder, fan-mail och blommor skickas åt det här hållet tack!)

Nu är jag taggad igen, nu är jag inne i ketos och nu blir det lite lättare! Jag ska nu fira detta med att inviga skorna jag fick av finaste Ellinor!
Det blir en powerwalk med eventuella jogginginslag!!

RÅCK ÅNN - nu är jag på G!!!

5 kommentarer:

  1. Hallelujah! Snyggt jobbat! 6 freakin kilos!!!! Du är bäst!

    SvaraRadera
  2. Wohooo! :) Härligt jobbat! :)
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Whhhhhheeeeee GRATTIS!!! sjukt bra jobbat =)

    SvaraRadera
  4. Härligt! Bra jobbat!! :D

    När ses vi? Kramen

    SvaraRadera