fredag 10 september 2010

Förtydligande och ytterligare träning!



Ni är för söta!! Tack för fina kommentarer och tankeställare!
Jag vet att jag inte kan förvänta mig för mycket nu när jag inte käkar mer än 420 kcal per dygn, men jag är så envis att det spelar liksom ingen roll.
Min personliga tävlingsmänniska tjurar ihop fullkomligt liksom.

Igår tog jag dock tag i något som jag länge funderat på, ett gymkort. Jag har kollat upp diverse gym i närheten av oss, men alla har kostat från £50 och uppåt per månad... JOmenserrusåatt! Nu kollade jag universitetet och för en engångssumma på 1500kr får man träna ALLT
(inkl simning och gruppklasser) i ett helt ÅR!!
Taget, sa polisen!

Idag var jag där och träffade en tränare. Han ska lägga upp ett program till mig, och så ska jag träffa honom imorgon morgon för att gå igenom alla övningarna. Sen träffas vi igen om ca 6-8 veckor och utvärderar och gör nytt program. Jag hoppas att jag inte kommer att behöva käka soppor nästa gång jag träffar honom, så det blir en fin spark i baken! :)

När jag liks var där idag så skuttade jag upp på löpbandet. Jag tänkte på vad alla sa till mig igår, nämligen att jag käkar banne mig inte mycket och det är inte så konstigt om man inte har så bra stuns i benen när man bara matar in pyttelite.
Man kan inte köra Ferrarri på biogas liksom!

Jag körde 30 minuter, drog ihop 3,9km och gjorde det på ett intervalprogram med massa backar. De sista två minutrarna var det ingen lutning och då drog jag upp bandet till först 8.5km/h och sedan 9.5km/timme (SNABBT för att vara mig, skämsfart för andra) vilket jag klarade. Kändes helt ok och mitt självförtroende återfann sig lite.


Sålly för mitt tråkinlägg igår, jag var bara sååååå besviken!

Sen måste jag förtydliga att det var inget FEL på Nike+GPS, det var bara att jag drog in i kur-väggen och inte kan springa i samma hastighet som tidigare. Jag har kollat upp mina senaste rundor innan den igår och det stämmer på kilometer och tid, så det är helt enkelt kuren som talar. Applikationen som sådan verkar bra och gedigen och om jag bara skaffar ett pulsbälte så är jag åll sårted!! :)

Råck ånn lavvers - nu är det HEEEEEELG!

1 kommentar:

  1. Applåder och visslingar... Go Girl!

    Peace Love och Löparskor!

    SvaraRadera