lördag 11 september 2010

Gym och hunger

Idag hade jag bokat möte med en tränare på gymmet. Jag hade bett honom om styrketräning som ska göra mig till en bättre joggare/löpare. Jomenserrusåatt....

Han hade verkligen ansträngt sig att fixa två bra pass; ett med ben/rumpa + mage/rygg, samt ett med överkropp +mage/rygg. Utöver detta blir det 30 minuter konditionsträning på slutet.

Jag kan säga att efter att vi gått igenom hela programmet (dvs ett set per övning och inte tre som programmet egentligen innehåller) så var jag rätt mör. Jag inser hur svag jag är i vissa muskelgrupper och hur mycket jag blir påverkad av min "dåliga" rygg. Nåväl, nu har jag en plan så nu är det bara att tuta och köra.

Träningen får mig att må bra, jag blir mindre rastlös, ångesten hålls i schack MYCKET bättre och jag får mer motivation att göra andra saker. Problemet när man kurar är dock att träningen gör att jag blir hungrig...

Jag har nu varit hungrig sedan igår vid lunchtid. Jag har ätit mina shakes/bars som jag ska och druckit babianmycket vatten, men ändå så kurrar mage och jag är ett aggigt monster.

Jag vet att man kan träna på längre intensitet, men för att vara helt ärlig så känns det som om jag saknar något då, det känns inte som om jag får träna på riktigt. Jag vill känna mjölksyran pumpa, känna svetten rinna och pulsen vara riktigt hög - det är först då jag mår bra. Visst handlar det om kontrollen, det är jag helt på det klara med, men det är så jag fungerar.

Fick ett tips att dela shaksen, vilket inte är en dum idé, och något jag ska kolla lite på imorgon. För nu kämpar jag, nu flyttar jag fokus och bygger pannben så att det sjunger om det. I dagsläget känns ett maraton som något jag skulle göra på en pisskvart och utan någon ansträning i jämförelse med att tampas med riktig hunger. Nu är det ju inte så, det vet vi ju, men det är den mentala delen av allt som kommer tillbaka till mig.

Sen vill jag rikta ett stort grattis till alla som löpt Stockholms halvmara idag - attans bra jobbat och jag har tänkt på er flera gånger under eftermiddagen!!

Nu blir det den sista cambridgebaren för idag, och en kopp kaffe. Sen får vi se om jag ens orkar vara vaken så mycket längre. När man sover känner man inte att man är hungrig......

RÅÅÅÅÅÅCK ÅNN!!!!

1 kommentar:

  1. Det fina med att sova är också att kroppen bränner mest energi under den perioden då den lagar och bygger upp =)

    SvaraRadera