tisdag 7 september 2010

Löplabbet & Dejt



Igår var jag inne en vända till stan, dels för att träffa några pysselvänner, men sedan också för att träffa Ellinor på Löplabbet. Målet var att fixa ett par dojjor innan jag åker hem till England igen!

In på löplabbet, ångesta sig lite för alla galet vältränade människor, ångesta sig lite över eventuell tåbira som skulle släppas fri så fort man skulle ta foten ur skon och bli klämd och känd på, vänta sig på sin tur och till slut så var det min/vår tur.

Fick en mycket trevlig tjej som hjälpte mig, kollade fossingarna (no worries sweets - det stank inte, och ingen grön dimma....), springa sig lite på löpbandet, kolla filmen (herredjeflar vilka stora vader/anklar jag har :S ), prova pjuck, springa igen, ohhhh-a och aaaaaaahhhh-a över vilken skillnad det blev med dojorna.

Innan jag pröjsade bestämde jag mig för att dreggla över en Garmin 305 en stund. Jag har aldrig sett den live, så jag har haft lite svårt att uppskatta storleken och känslan. Försäljaren pep glatt iväg och hämtade en så att jag fick känna lite, och det får nog bli min målsättning för när vågen står på 79,9 och jag kommer att börja återintroducera maten = möjlighet att träna lite mer!



Jag betalade (med ett arm, ett ben och en förstfödd) och sen gick vi in på Löplabbet Racing. Seriöst.... Om jag kände mig malplacerad innan så blev det snäppet värre i den affären - spikskor och grejer överallt! Nåväl, vi kollade lite, kände på dojjor och jag är helt fascinerad över hur lite en del skor väger!!

Ingen dejt är komplett utan tjatter, analys av träningstankar och skoköpet, och kaffe - right? Jag och Ellinor tog en prommis i solvarma Stockholm, och hamnade uppe på ett café på Östermalm - tjusigt så det förslår. Där serverades kaffe, men det fanns också kakor som var lika stora som halva bakplåtar samt en hallongrotta i en AMERIKANSK MUFFINSFORM *fnissar* Nåväl, vi tog en kopp kaffe och kucklade en stund till - jag måste säga att jag blir helt sprallig och studsig efter en dejt med Ellinor - ajj löööööööööööv hör liksom!
*kastar slängpussar åt Tokholms-hållet*

På kvällen blev det pyssel med finaste Å-berga-crewn. Det blev lite pyssel och mycket kackel skulle jag vilja säga, men det var helt ok och alldeles lagom för mig igår!

I morse var det tuuuuuungt att gå upp ur sängen, men idag är det vägdag!
Jag har nu gjort 2 veckor på ren kur, jag har inte fallit dit någon gång, jag har i stort sett inga hungerskänslor kvar, och jag har vissa dagar svårt att få i mig mina soppor för att jag nästan blir kväljig av att äta när jag inte är hungrig så att säga.

Efter förra veckans GALNA 6 kilos viktnedgång så förväntade jag mig inga stordåd på vågen - MAX 1 kg liksom.

Hoppa upp, pirr i magen, ångesta lite och sedan.....

.... 88,0 kg!
-1,6kg sedan förra veckan!

*glädjedans, skaka rumpen, shakey boobeys och allt på en gång*
Defintivt SO worth it!

Nu blir det ytterligare en vecka, men jag räknar med att det förmodligen kommer att bli ytterligare 6-8 veckor på ren kur. SÅ mycket saknar jag inte mat, och jag överlever att leva på soppor. Vad är 6-8 veckor utan mat, när jag har ett helt liv när jag kan käka grönsaker och frukt och grejjer...? Inget alls!

Idag ska ju ut och testa de nya dojsen, och hoppas att Nikeprylen inte får spatt i kubik och bara lackar ur helt och hållet!

Råck ånn - nu köööööör vi!!!

5 kommentarer:

  1. Härlig läsning och stort grattis till alla framgångar. Kör en rumpdans för dig här hemma Råck Ån Annika!


    Peace Love och Löparskor!

    SvaraRadera
  2. Råkk ån, vännen!!! Jag är glad att du är här så att vi kan peppa varann - det kommer att gå sååå bra det här!! :D

    SvaraRadera
  3. Men shit vad bra du ÄR! Go girl - aha, aha... (som mina döttrar sjunger när de kör en rumpdans)! Blir du kvar till på lördag och kollar halvmaran?

    SvaraRadera
  4. Jesper: Tack vännen - kom på att jag kan komma och konsulta för ditt företag när jag får min legimitatjooooooon som Dåktår På Riktigt!

    Tettiz: Detta är SISTA gången vi viktminskar. Denna gången gäller det, och vi klarar det!

    Magnus: *skakar rumpan lite till* AhaAha! NEEEEEEEEJ, jag åker hem redan imorgon!!!! :( Men jag kommer vid jul igen och då MÅSTE vi faktiskt träffas!!!

    SvaraRadera
  5. Räkna in mig till julträffen vore så apkul att ses IRL!

    SvaraRadera