torsdag 16 september 2010

Ny vägning och glad-tröjan!!

Nu har det gått en vecka sedan jag kom hem till England igen. Första morgonen hemma igen, hoppade jag upp på vågen för att få en ny referensvikt. Idag var det alltså dags för att väga sig igen.

För att summera veckan så har den varit rätt jobbig. Jag har varit väldigt hungrig, främst beroende på att jag tränat ordentligt igen. Jag har tagit bort ren jogging/springning, men lagt till lite gymträning (allt det här fladdret måste shapeas upp liksom) och längre powerwalks med jogginginslag. Jag VET att jag är hungrig för att jag tränar, jag är inte dum på _det_ sättet. Grejen är dock att demonerna säger att jag mår bäst om jag inte äter och bara tränar... Det kan vara svårt att greppa hur någon som varit så överviktig som jag, har demoner av den här karaktären. Tro mig, jag har svårt att fatta det själv...

Till historien hör även att jag har slutat äta mina antideppmediciner, för jag blir så enormt zonkig av dem på morgonen. Träningen ger mig så mycket mer energi och välbefinnande att jag för tillfället substituerar antideppmedikamentena med träning istället. Win win liksom...

Gymmandet, ja vad ska man säga.... Jag fick väldigt klart för mig att jag är mycket svag i vissa delar av kroppen, främst rumpan/ryggen och axlarna. Tränaren fick mig att göra utfall och benböj och jag svär att jag knappt tog mig upp ur sängen i söndags, och ända sedan dess har jag haft så ont på laterala sidan av låret att jag knappt tagit mig upp för trappor (eller ner för den delen) samt har haft lika mycket spänst i steget som en 95åring med artrit... ;) Det blir säkert bra om några veckor dock, jag måste säga att gym är inte riktigt min grej, men jag MÅSTE stärka kroppen för att skydda leder och framförallt min rygg.

Vägningen då, ja vad ska man säga.... jag är besviken.
Jag VET att det går neråt, don't get me wrong liksom, men för allt hard work önskade jag att det var liiiiiiiite mer! :)

Vikt förra veckan: 86.1kg
Vikt idag: 85.2kg (-0.9kg)

Idag har jag varit ute på en powerwalk/jogg vilket var himla skönt, men herreminjeeeee vad jag är stel i vänster lår. Jag grundade till och med med ipren för att ta bort det värstaste onda, men ändå så känner jag av det ordentligt... Nåväl, massa strechande och sedan tänkte jag införskaffa en skumrulle så att jag kan massera iliotibialis och se om det är DET som gör att jag har så ont? Det är liksom inte i muskeln jag har ont, utan längs med hela utsidan av låret...

När jag var ute idag hade jag iallafall min gladtröja på mig, dock UNDER luvtröjan, men ändå!
Tettiz - this one is for you!!!



Det var allt för nu, en dusch, en kopp kaffe, en kanna vatten och farmakologiböckerna...
RÅCK ÅNN!!!

8 kommentarer:

  1. YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEY!!! :D

    SvaraRadera
  2. Fast... Lägg ihop alla tre veckornas resultat och dividera med 3, så får du ett snitt som säkert är rätt hyggligt i alla fall, om jag inte minns helt fel. Tänk så - stirra inte på det korta perspektivet, utan se helheten!

    Kraaamers!

    SvaraRadera
  3. Shit pommes frittes, vad du är SNYGG!!!!

    SvaraRadera
  4. Du är så otroligt duktig! Tänk vad du åstadkommit på dessa 6 år.. sedan jag såg dig fösta gången.. Helt magiskt fantastiskt och underbart jobbat!! Ju Råck Görl ;-P
    Kram kram <3

    SvaraRadera
  5. Fasen vilken glad tröja med en snygg kvinna i =) Stort grattis till alla framgångar och häng i så hänger jag i står stilla sen 3 veckor tillbaka.

    Tänk till sommaren 2011 då kommer vi inte fatta att vi gick o gnällde över detta nu ;)

    Kör hårt eller Rååååååck Ånnnnnnn som jag lärt mig att det heter.

    Kram J

    SvaraRadera
  6. TEttiz: Ånly får joooooo bäjb!!!

    Jenny: Jag vet, det är demonerna som är framme igen!

    Carina: Puss på rej finis!!

    Carola: Nu lipar jag här - hade inte kunnat göra det utan dig, och Karin och mina vänner!

    Jesper: Hallå där - tack! Ja Beach 2011, då JÄKLAR kommer vi vara SÅÅÅÅÅ nöjda att vi hängde i!

    SvaraRadera
  7. Du kämpar fantastiskt bra och gymmet kommer göra dig gott även om det är tråkigt.

    SvaraRadera
  8. Jag tycker som Jenny: slå ihop alla resultat sedan du började kuren o dela med antalet veckor.. F*n Du gick ju ner ett kilo fast Du tränade!! Way to go gums!!! :)
    Kram

    SvaraRadera