torsdag 14 oktober 2010

Igen...

.....Demonerna tycker det här är skitkul...! De dansar och skuttar och hoppar och talar om för mig att jag suger babianpung typ. Igår när jag satt och försökte skriva klart min patientpresentation så åt jag faktiskt lite. Jag åt en halv korv och lite potatismos till middag med Adam, och sedan 5-6 timmar senare ett paket med nudlar, och en liten ask med russin.

Sen var det Demon-hunting hela natten, hade svårt att sova, vred och vände mig, ältade och funderade på om jag kunde träna tidigt på morgonen för att göra av med det så att säga. Jag somnade inte förrän väldigt sent och tog således sovmorgon = ingen träning.

Idag har det varit patientpresentationsredovisning (maj lård vilket långt ord) och sedan några timmar på akuten. Har fortfarande inte ätit mer än 3/4 CKbar och tre kex med lite mjukost på. Jag vill inte, men samtidigt är jag trött på mig själv, och på att jag är så styrd av detta. Innerst inne frågar jag mig själv om jag är inbilllningssjuk, och egentligen är alla sådana här?

Ångesten river i mig nu, jag vet inte riktigt vad jag ska ta vägen, men jag tror att jag måste försöka sätta mig ner och börja plugga inför tenta och praktiskt prov som jag har nästa vecka. Sen måste jag skriva min ansökan till AT och se till att den är tillräckligt bra för att skicka in i början av nästa vecka. Och så plugga lite för om-muntan i akutmedicin. Det borde väl hålla ångesten i shack...?

Sen vill jag säga TACK till alla som kommenterat, skickat mail och facebook:at. Ni förstår inte hur mycket det betyder för mig, jag känner mig enormt bortskämd och lyckligt lottad, och önskar att jag inte var så körd i pallet och gör så här mot mig själv. Logiken är redan borta, jag resonerar inte logiskt vilket gör att det blir så mycket svårare, och därmed också knäppt för mig att försöka förklara. Men TACK, från botten av mitt hjärta! <3

Nu, Demon-fighting och ångestutdrivning medelst pluggande!

Råck ånn!!

9 kommentarer:

  1. Du suger inte nånstans! Tänk om du kunde se vilken fin människa du är. Hur mycket glädje och kloka ord du sprider. Jag hoppas att du kan få tillbaka logiken och se allt det som vi andra ser.
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Ellinor: Tack. Och kram. Och tack igen. Logiken finns ju där, det är ju mitt allt egentligen. Bara en vecka kvar till Farbror Dåktårn. Jag hoppas jag kan få hjälp att vända då!

    SvaraRadera
  3. Men vännen.. Du klarar dig ur det här, ta hand om dig! *Kramar om*

    SvaraRadera
  4. Tjena idålen! Vissa dar härjar demonerna mer än lovligt märker jag! Jg önskar verkligen att jag kunde ta över ett gäng av dina för just nu har jag några platser lediga då jag jagat bort ett par av mina. Synd att det inte går, bara. MEN du ska i alla fall veta att jag är med :-) Ta det bara lugnt ska du se att du får styr på dig. Ellinor har VERKLIGEN rätt - du suger inte någe! Råcka på vetja ;-) Jag är med!

    SvaraRadera
  5. Sällar mig till gänget är det någon som inte suger så är det Dr Råck Ån Annika!!

    Peace, Love och massor av energi till dig!

    SvaraRadera
  6. *skickar MASSOR med kramar*

    Kajsa skickar diverse ljudeffekter från min iPhone - allt för att pigga upp moster Annika! <3

    SvaraRadera