söndag 17 oktober 2010

Jag joggade en vända....

...ute i den underbara höstdagen. Eftersom att jag hade fullt upp med att jogga och andas glömde jag att ta några kort *doh*. Det var helt underbart ute, luften är alldeles klar, träden är gula och röda, det är fortfarande tillräckligt varmt att inte behöva pannband och vantar, och solen sken från en klarblå himmel.

Att säga att jag hade kunnat jogga fårävvär är fel, det var lite kämpigt mot slutet av uppvärmningen (jag joggade som uppvärmning till gymmet) men det var skönt och jag kände hur huvudet rensades och Demonerna var tysta iallafall 15 minuter.

Anledningen att jag kastade mig iväg till att träna iallafall var tyvärr Demonerna. Jag åt ju frukost i morse, och sedan även 6-7 salta kex med mjukost på till lunch/mellis. Detta räckte tyvärr för att trigga all ångest igen, och till slut stod jag inte ut utan drog på mig träningskläderna och for iväg.

När jag kom hem tog jag en lång dusch och nu känner jag mig nästan ok igen. Jag lovar att jag ska försöka äta middag och att jag får försöka mig på Demon-resistens senare ikväll då jag måste plugga satan inför mitt praktiska prov imorgon! (Några barnläkare som läser detta som kan ge tips på vad jag måste komma ihåg att fråga om i en pediatrikanamnes?!)

Kollade för skoj skull upp hur långt jag sprang idag...
Faktiskt blev det 2 km på 12 minuter?! 6 min per kilometer?!
Det var ju himla käckt, och inte så konstigt om det kändes lite tungandat på slutet!

Nu SKA jag öppna pediatrikboken och försöka läsa lite, det är så mycket att jag vet inte ens vart jag ska börja....!

Råck ånn och hoppas ni har en underbar söndagseftermiddag/-kväll!

5 kommentarer:

  1. Snygg runda av snygg dåcktår :-D Screw the demons!

    SvaraRadera
  2. Sv: Åh, tack, det värmer verkligen jättemycket. Jag blir så glad när jag får höra att någon verkligen kan tänka till när de läser. All lycka till dig, kram!

    SvaraRadera
  3. Magnus: Nja, snygg vet jag inte, men snygg runda. Inte konstigt det vart lite blodsmak i munnen där ett tag ;)

    Erika: Tack, och tack för tänkvärda inlägg i din blogg!

    SvaraRadera
  4. Härligt Annika, hörs under veckan!!

    Peace Love och Löparskor

    SvaraRadera
  5. Nu är jag iofs inte barnläkare men familjeanamnes och anamnes redan från graviditeten brukar de vilja veta...

    SvaraRadera