fredag 15 oktober 2010

Lite bättre...

...men långt ifrån bra.

Började dagen med ett långpass på gymmet, över- och underkropp samt core.
Skönt att vara där tidigt idag, eftersom att förra gången jag var där, var det så mycket folk att man knappt kunde röra sig. Inte bra för mig och mina rädslor, samt mina demoner ;)

På väg hem från gymmet vaknade Demonerna till liv på riktigt. Skrek och gapade och tyckte att jag inte skulle äta något nu, när jag varit på gymmet och förbränt liksom. De ville också att jag skulle ge mig ut och springa en vända nu när jag liks var i farten. Jag började faktiskt, men ångrade mig efter en kilometer...

Det krävdes ordentligt med viljestyrka att fara hem, duscha, göra sig iordning, sätta igång kaffebryggaren och göra sig en grov smörgås med avocado, räkor och lite gräddfil.

Efter att jag ätit den var det fullt ös medvetslös på Demonerna. Shit så de härjade! Jag ignorerade så mycket jag orkade, åt till och med en CK bar på sena eftermiddagen, tillsammans med eftermiddagskaffet. Tog lite kort på mig och min finaste Demonjägare Mozart. Vi ser ju nästan glada ut liksom, ja eller Mozart ser mest ut som om han vill rymma :)



Men nu har jag brakat ihop igen, nu pallar jag inte att stå emot ångesten som formligen sköljde över mig. Det river och sliter inuti, jag försöker mota bort det med plugg, ATansökansskrivande och läsande, men jag vet inte om jag orkar. Maken försöker truga med tortillia till middag men just nu mår jag bara illa och vill gömma mig under en babianbajshög och självdö.... *insert mental image liksom*

Vi får se hur resten av kvällen går, jag hoppas jag kan överlista demonerna och ångesten och kanske äta lite middag...

RÅCK ånn alla finisar!!

5 kommentarer:

  1. Meeen lilla gumman; detta låter ju inte alls bra!! Tappa inte tron bara!!!

    SvaraRadera
  2. Utan energi fungerar det inte. Du vet det. Ta fram en liten ängel som får brottas med demonerna,låt det goda vinna.

    Du kan! Du vill! Du orkar! V

    Ta äganderätt över dig själv nu! Jag tror på dig.

    Stor bamsekram!

    SvaraRadera
  3. Camla: Här tappas ingen tro, det blir tok då!

    Mia: Tack för peppningen. Jag SKA verkligen försöka äta lite middag. Något är bättre än inget :)

    SvaraRadera
  4. Katter äter väl och t.o.m. föredrar demoner till middag? Sliter dem i stycken efter att ha lekt med dom lite och skärrat upp dem rejält? Vilken tur att du omger dig med sådana änglar!
    Jag hoppas att du får i dig mat och energi så att du orkar allt, examen, AT-ansökningar, umgänge och all träning du gör.
    Kraven på oss är höga, eller snarare kraven vi själva ställer på oss. Livet går vidare och inget speciellt händer faktiskt om man säger pass någon gång då och då.

    SvaraRadera
  5. Men vännen... vad är det för ångest och demoner du pratar om? =(
    *Kramis*

    SvaraRadera