söndag 17 oktober 2010

Nu får detta bli en bra dag!!



Efter att jag legat och vändigt och vridit mig halva natten, fick jag äntligen lite ro och kunde sova en stund. Det var mycket tankar och mycket Demoner igår kväll och natt. Mycket funderingar över vem jag är, vad jag vill och vad jag har för ambitioner med livet. Jag vet, inte det bästa att fundera över när klockan är miss-i-nassen och man borde sova.

Imorse när jag väl släpade mig upp, och bestämt mig för att hoppa över akutskiftet idag, gjorde jag ett aktivt val. In i duschen, göra mig iordning, fixa kaffe och två grova smörgåsar med avocado och skinka och en med ost och gurka. Satte mig vid datorn och alla böckerna och läste några bloggar, drack mitt kaffe och bestämde att idag måste bli en bättre dag.



Jag är trött, hela vägen in i själen. Jag är trött på Demoner som river och sliter och det känns som om de äter upp mig inifrån. Jag vet att det kommer ta lång tid att lära mig leva med mina Demoner, lära mig hur jag ska få dem att hålla tyst och hur jag ska göra när ångesten sköljer över mig. Det kommer bli en lång resa, och jag vet att det kommer vara bra dagar och dåliga dagar. Tröttheten gör att de dåliga dagarna tar över,
och gör mig mer mottaglig för Demonerna.

Alla ni som läser och kommenterar - TACK! Ni anar inte vad det betyder.Jag läser och försöker ta till mig det ni skriver, vilket ibland är lätt, ibland svårare. Jag ser inte vad ni ser, jag ser inte prestationerna som ni beskriver. Jag tycker mig inte ha gjort något extraordinärt inom något område, något som vissa skulle säga var fel.

Ni är bäst - jag har världens bästa bloggläsare!

Råck ånn - nu blir det barnmedicinplugg!

6 kommentarer:

  1. Tänker på dig och hoppas du du har kraft nog att orka springa ifrån demonerna idag!

    Jag har annars några demoner som skriker ÄT hela tiden så vi kanske kan byta några så det blir lite mera jämnvikt...;)

    Kramar om

    SvaraRadera
  2. Du rockar Annika - och jag stuffar med vid din sida!! <3 <3 <3

    SvaraRadera
  3. Ja, idag blir en bättre dag!
    Du har gått igenom mycket de senaste åren: OP, viktnedgång, giftemål, utomlandsflytt, plugg mm. Du ser fantastisk ut på bilderna du lade upp igår! Jag har inte sett dig IRL sen Thyra var pytteliten när vi var hemma hos Tettiz, OMG vilken skillnad!! Du är jätteduktig!!

    SvaraRadera
  4. Jag läser också barnmedicin nu! :D
    Stor kram!

    SvaraRadera
  5. Ja, en bra dag! Härligt! Fler såna! :) Du är bäst! Du ÄR inte dina prestationer, framgångar eller misslyckanden och felsteg. Du ÄR den du ÄR, och du är VÄRDEFULL, just därför! För att du är DU! Det du gör eller inte gör har inte med saken att göra. Ta hand om dig, bästaste Annika! *kram*

    SvaraRadera
  6. Japp - det är grejt! Jag förstod att en kopp kaffe skulle hjälpa :-D Två mackor är guldstjärna i boken, men mest av allt - inga demoner som dansar schottis! Jag tror vi drar till med tre guldstjärnor för en sån dag... *kram*

    SvaraRadera