söndag 24 oktober 2010

Ny dag igen....

...och jag sitter nere i vardagsrummet, med en stor kopp kaffe, elektriska brasan igång, ett doftljus på spiselhyllan och datorn i knät. Det känns att det börjar bli höst, det är kallt på golven och mörkt längre på morgonen! Tydligen drar vi fram klockorna nästa söndag så då blir det iallafall lite ljusare på morgonen, men mörkare på kvällen, inget jag lider nämnvärt av!

Shit så hängig jag var igår, illamående, dåsig och trött. Åt nästan ingenting, främst på grund av illamåendet, lite pga demonerna. De härjade rätt duktigt igår igen, förmodligen för att jag inte tränade, men någonstans drar jag faktiskt gränsen. Jag tänker INTE träna om jag mår illa och är snurrig i pallet.

Har tagit min tablett i dag på morgonen och hoppas att det blir lite lindrigare idag, jämfört med igår. Än så länge ok, med bara en liten obehagskänsla i magtrakten. Idag tänker jag pyssla, och kanske läsa lite. Ingen träning idag heller, jag måste försöka stå emot Demonerna idag och klara att inte träna nu när jag inte äter alls i stort sett....

Nyvaken, ny-kaffad, uppkrupen i soffan med datorn i knät!

Råck ånn på er - och ha en bra söndag!

7 kommentarer:

  1. Puss på dig gumman! Slå demonerna i skallen med nåt hårt och skit i träning idag. Som du sa förut, det går inte att köra en Ferrari på gengas (eller hur det nu var). Träning kräver energi, och du har ju som dåligt av den varan just nu.

    SvaraRadera
  2. liza: puss finis. Jag lovar att jag ska försöka stå emot. :) <3

    SvaraRadera
  3. Rätt intressant att läsa de senaste tre inläggen... Det ljusnar tror jag minsann! Som vanligt har jag motsatt problem - att få demonerna att sparka mig i baken och få ut mig i regnet på en runda! Men du - pyssla på! Jag ska skicka min fru till din pysselblogg - hon är galen i pyssel :-) Ha nu en BRA dag!

    SvaraRadera
  4. Magnus: På ett sätt känns det som det vänt lite, men jag vet att detta är en lååååååång resa nu. Så som sagt två steg framåt, ett bakåt, två i sidled, ett framåt, iväg in på ett stickspår och sedan tillbaka till vägen framåt.

    SvaraRadera
  5. *Ropar heja-rop och hejaklacksdansar* Kram!

    SvaraRadera
  6. Tjulululu, härligt med en dags soffmys med en bok det behöver din knopp / kropp både mentalt och fysiskt.

    Kan jag hjälpa dig på något sätt så hör av dig!

    Peace Love och Löparskor!

    SvaraRadera
  7. :-) Alltså - stickspår är ju alltid spännande! Inte alltid kul, men spännande och utvecklande. Jag tror stenhåt på dig så några stickspår kan vi väl mäkta med :-) ? Jag kan rekommendera lite Poodles en dag som denna... (Metal will stand tall är en personlig favorit...)

    SvaraRadera