fredag 22 oktober 2010

Träffat doktorn nu

Nu har jag träffat psykiatern igen. Han är en klippa, så nu blir det antideppmeducin, hjälp-med-att-sova-meducin och remiss till ätstörningsenheten.

Ett första steg så får vi se hur det går. Han lovade också att prata med min mentor, efter att jag pratat med henne nästavecka.

Jag behöver bara lite svängrum, en möjlighet att andas om jag behöver en dag!

Det känns lite bättre nu, men nu är Demonerna igång och tycker att jag är korkad som ber om hjälp, "vi" är inte sjuka...




Nu, vila! Klarade pediatriktenta (73%) och akut-muntan och det praktiska provet i barnmedicin, samt har skickat in min ATansökan.

Råck ånn!!

- Blogging from my iPhone

12 kommentarer:

  1. Härligt Annika förstod att alla våra tummar och tår skulle hjälpa dig på traven. Du rockar fett Dr A!

    Peace Love Löparskor!

    SvaraRadera
  2. Härligt Annika att du fått en bra läkare. Och det kan hända att demonerna inte är sjuka men du är det och därför behöver du hjälp och jag är SÅ glad att du ska få den nu! Kram och trevlig helg!!

    SvaraRadera
  3. Bra. Du är på gång! Och du måste klappa dig själv på axeln och utropa ett "Jag är bäst!" För att fixa alla tenor mm med demoner som härjar, respekt!

    SvaraRadera
  4. Så bra att du får hjälp, Annika, o dessutom av en bra läkare! Du är värd all pepp o hjälp som du kan få! Love ya!

    SvaraRadera
  5. Härligt att höra att du fått en läkare du känner dig trygg med och som lyssnar på dig. Kramar i mängder!

    SvaraRadera
  6. BUUUUUUUUU!!! *försöker skrämma demoner på flykten*

    Många kramar till dig, söta du!

    SvaraRadera
  7. Härligt Annika!!!

    Även om demonerna jävlas med dig är du en STARK människa som vet vad du vill. Skönt att höra att doktorn hjälper dig på traven och att du fått medusiner och remiss.

    On top of this så har du klarat dina tentor och det gör mig SÅ imponerad!!! Heja du!!!!!!!!!!!!!!!!

    Stora kramar,
    Tett

    SvaraRadera
  8. Snyggt! På alla fronter :-) *kramar*

    SvaraRadera
  9. Annika, vad bra! Både docktorn, din insikt och dina tentaresultat. Jag tänker på dig. Kramar, Johanna

    SvaraRadera
  10. Ja, jag menade doktorn så klart! ;)

    SvaraRadera
  11. Skönt att du fått en bra läkare. Och du är jätteduktig som klarat alla tentor mitt i allt!

    SvaraRadera
  12. Jäj för däj - vad skönt att kunna sopa bort de där tentorna och AT-ansökan från din mentala agenda. Bort bort, bara! Och du - genom att mobilisera dig och gå till doktorn idag, så har du ju satt en boll i rullning. Nu är det "bara" (ha! - men ändå...!) att åka med, och låta saker hända. Att katalysera igång en process är ofta den största tröskeln - och den övervann du idag! Du är så bra så jag får rysningar - de'ru! :-)

    Knuseklem!

    SvaraRadera