måndag 15 november 2010

Lite närmare ett beslut

Jag lovade att uppdatera er so here goes...!

I fredags hade jag möte med universitetet, psykiatern och med mina Demoner. Under helgen har jag haft möte med mina bästa vänner, min make, och lite till med Demonerna.

Handlingsplanen just nu är som följer (kortfattat)

1. Jag ansöker om studieuppehåll till slutet av april, vilket effektivt betyder att jag skriver finals i november istället, och börjar jobba i början av december.

2. Under tiden fram till slutet av april kommer jag fokusera på att läka själen, påbörja terapin på ätstörningsenheten (24 nov) samt fortsätta ta antideppmedicinen (som helt klart har börjat verka!)

3. Att läka själen kommer innebära promenader, fotografering, skapande, tänkande, läsande, skriva klart några ofärdiga artiklar, jobba lite extra på Stampeezee och bara vara. Om jag orkar och vi har råd så skulle jag vilja pyssla lite o huset, och fixa saker vi tänkt göra länge.
Det enda kruxet i kråksången är att det beslutande universitetsorganet kan säga att de tycker att jag måste ta ett helt år, att de inte tycker att jag får tillräckligt med tid till slutet av april. Om det blir så får jagnog försöka jobba mig liteockså, annars blir det nog svårt ekonomiskt sett så att säga.



Jag känner mig piggare, mindre sliten i och lite mindre ångestfylld nu. Att ha en plan är viktigt för mig. Medicinen hjälper ju också till, men visst vetjag att det blir berg-och-dal-bana framöver!

TACK alla ni som stöttar och hejjar och mailar och smsar - det betyder såååå mycket!!!

RÅCK ÅNN!!



- Blogging from my iPhone

18 kommentarer:

  1. Sickan har en plan!
    Plan är bra!
    Hejja!!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag håller tummarna att det blir till april - kanske med eventuellt förbehåll om förlängning om det skulle behövas när du väl kommer dit? Skönt att du verkar tillfreds med planen, låter som ett mycket klokt (och nödvändigt) beslut!
    Var rädd om dig! Kram!

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att du har kommit fram till en plan! Hoppas nu att uni tycker att den planen är bra också, så att du inte behöver ta ett helt år.

    *skickar kramar och hejarop från Åkersberga*

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att höra att du känner dig lite bättre och att du gör klokt i att ta en paus och ta tag i demonerna...
    kram, kram

    SvaraRadera
  5. Lysande! Låter riktigt bra! *kramis*

    SvaraRadera
  6. Du vet redan vad jag tycker ;)
    Kram på dig vännen <3

    SvaraRadera
  7. Låter fantastiskt i mina öron..... tummen upp för dig!! Är du i svedala så kommer jag upp med hela familjen och hälsar på och fiiiikar =)

    Kram J

    SvaraRadera
  8. Jag tycker det låter riktigt smart!! Tid att andas, helt enkelt!! Håller tummarna för att universitetet håller med nu!!

    SvaraRadera
  9. Snorkfröken-Lindha15 november 2010 06:54

    Kloka beslut av en klok tjej!! Håller tummarna för att skolan också ser det smarta i planen.

    Slår ett slag för Lindas förslag också om ett eventuellt förbehåll. Just in case... Så du slipper eventuella oroligheter när april närmar sig och du kanske skulle känna att du behöver mer tid (för det är ok att låta det ta tid att läka själen...)

    *bamsekramar*

    SvaraRadera
  10. Detta är det bästa jag någonsin hört på länge! Jag håller nog med om att det kan tänkas behövas ett helt år trots allt, så varför inte föreslå ett år, men med möjlighet att komma igång igen i april om du mår bättre? Då har du en liten morot att jobba mot och med din beslutsamhet och styrka så tror jag nog du fixar det på ett halvår, men det kan vara skönt med ett helt år för att helt läka.

    Älskar dig och stoooora kramar!

    Du är välkommen hit till PIteå också... lovar att inte sparka på dig... så mycket. :)

    SvaraRadera
  11. Åh va glad jag blir av att läsa det här! *pöss och kram*

    SvaraRadera
  12. Snyggt! Me like :-)
    *drar ett snabbt riff i ren glädje*

    SvaraRadera
  13. *Kramar om*
    Mitt stöd har du!
    Det här kommer att gå bra!
    Hejjar på och "gillar"
    KRAM

    SvaraRadera
  14. Å vad jag blir lycklig i själen av att läsa ditt inlägg sötaste DU! Håller tummarna för att Universitetet går med på allt för du behöver lugn o ro för att komma tillbaka igen.
    *kram*

    SvaraRadera
  15. Låter som en bra plan söting! Var rädd om dig, och kom ihåg att myrsteg är också steg! Massor av kramar från Vallentuna :)

    SvaraRadera
  16. Camilla Solfjord17 november 2010 06:41

    Men detta låter ju fantastiskt!! Underbart att du ahr kommit så här pass långt ändå, trots allt!!! =))) Jag ångrar SÅ att jag inte har haft ngt studieuppehåll under mina 5 år =( så jag avundas ditt beslut!! Så jag hoppas att du njuter och läker (som fan ;)) under dem här tiden

    SvaraRadera
  17. Det låter som en bra och vettig plan, så skönt att du verkar vara på väg åt rätt håll i demonkampen. Heja dig! :)

    SvaraRadera