fredag 5 november 2010

Mycket tårar blev det...

Det blev ett jobbigt möte. Doktorn var bekymrad, och frustrerad. Jag var ångestladdad, full av tårar och självförakt och känslan av att vara misslyckad.

Ny plan blev medicinjustering, tillägg av ångestdämpning, strikta förhållningsregler gällande mat, möte med doktorn minst 1 gång/vecka och hot om inläggning om jag inte bättrar mig. Doktorn säger främst att han kan inte behandla mig psykiatriskt om jag inte är medicinskt ok, och förlängd svält gör att man inte är medicinskt ok typ....

Vart var den där babianbajshögen nu igen....?


Jag måste smälta det här och vad jag ska göra.... Men först vill jag bli av med ångesten tack...!

- Blogging from my iPhone

11 kommentarer:

  1. stor bauta gigantisk jättekram!!
    Men du, även om det känns helt apmongoskit så verkar det som om du har en vettig doktor!
    Du klarar detta! Du är starkare än du tror!
    Och jag med många hejjar på dig!

    SvaraRadera
  2. Men goaste, sötaste du! Det gör mig ont att se dig må så dåligt och se dig tycka att du är misslyckad när det i själva verket just är så att du är fantastiskt stark och INTE misslyckad. Du söker ju hjälp för de problem du brottas med. Det är självinsikt och styrka, när det enklaste bara borde vara att ge efter, eller hur? Då gör inte du det. Nej, då tar du tag i saken. Du är så på rätt väg, Annika. KRAAAAAMAR!

    SvaraRadera
  3. Håller helt med doktorn, du behöver landa och låta dig omhändertas Annika. Det finns inget självändamål att må som du gör just nu, du har kommit till livet för att uppleva det.

    Du behöver inte smälta det 'där' låt hjälpen komma till dig, kapitulera för den. Du kan inte vinna av dig själv denna gång därför har du sökt hjälp. Lita på att din inre längtan leder dig rätt.

    Dina vänner finns här för dig!

    Peace Love och Löparskor!

    SvaraRadera
  4. Den där doktorn har nog rätt faktiskt. Ingen mat = dålig kemi = pillren kommer inte till sin rätt = taskig spiral nedåt. Jag har fått köra en hel del oxascand de senaste veckorna under insättandet av ny antidepp. Nu har jag inte behövt ta på några dagar så jag tror att jag tagit mig över den där "biverkningarna i början toppen". Ta hjälp nu, så är du snart förbi den där toppen också. Man måste inte klara allting sjäv vet du ; ) Kramis i massor.

    SvaraRadera
  5. Stor kram på dig vännen, jag tror på dig! Så skönt att du äntligen ska få ordentlig hjälp. <3

    SvaraRadera
  6. Jag tycker det låter bra att du ska ha regelbunden kontakt med din läkare och det är inte ett nederlag att vare sig behöva eller ta emot hjälp!

    Dessutom tar det ju ett tag för nya mediciner att börja fungera, och när man börjar med antidepressiva blir det oftast värre en tid innan det vänder!

    *kram*

    SvaraRadera
  7. Camilla (pysselmillis)5 november 2010 10:52

    Det är tufft att doktorn säger så, men jag tycker att du har en väldigt BRA doktor som jobbar för ditt eget bästa. Som du skrev i ett tidigare inlägg så vill du inte bara ha ja-sägare omkring dig och att du behöver medarbetare - se doktorn som en av dem. Kram!!

    SvaraRadera
  8. Annika, även jag tror och vågar faktiskt av egen erfarenhet säga att jag vet att doktorn har rätt. Du behöver bryta svälten OCH få terapi. Det går inte att börja med bara terapi. Det känns för jävligt och tufft jag vet, demonerna skriker i högan sky "det går visst, du kan sluta svälta sen när du mår bättre" . Men det funkar inte så tyvärr. Du måste våga släppa taget, även om det känns fruktansvärt, våga släpp kontrollen lite i taget. Kom ihåg, skulle det visa sig att alla andra har fel att du inte kommer att må bättre om låt säga några månader om svälten bryts så kan du ju alltid börja svälta dig igen. Den tanken hjälpte mig att våga... Och du, du är inte misslyckad du är sjuk i ätstörning och det är INTE ditt fel!!! Kram!!!!

    SvaraRadera
  9. Älskade doktorA, det verkar som om du har fått komma till en mycket klok o duktig doktor som tar din situation på fullaste allvar. Ta emot den hjälp som du erbjuds för DIN skull.
    Mängder av kramar!!

    SvaraRadera
  10. Bamsekramar! Ta hand om dig nu!
    Säger som HelenaN, ta emot hjälpen du får!

    SvaraRadera