tisdag 23 november 2010

Nu är jag lite mer tillbaka igen...

Förra veckan var en turbulent vecka med mycket tuffa beslut och lite av en social overload.
Veckan avslutades ju med min födelsedag och för första gången på många år kände jag inte alls för att fira den särskilt mycket. Det blev en lugn dag, med fixande och trixande här hemma och sedan en tidig kväll.

Gårdagen var en knepig dag. Matmässigt försökte jag göra den bra. Några skedar yoghurt på morgonen, lite höstgryta och en bit bröd till lunch, någon balja kaffe eller två och sedan 1,5 grov smörgås på kvällen samt lite prawn crackers (kom hem sent efter en workshop).

Tyvärr verkade kroppen och hjärnan tycka att detta var jättefel, så jag red ut en Ångeststorm av rang (hej och välkommen till akutmedicinen!) och sedan ont i magen och i huvudet. Ångesten har fortsatt idag, och imorse försökte jag mota den genom att tokstäda i köket, tvätta och fejja och fixa i huset. Orkade fram till kl 13 ungefär (går upp med A kl 6.45 så det var några timmar där..) sen fick jag gå och vila en stund och se om det kunde ge med sig lite. Har inte haft några andra "måsten" på listan idag, så det var rätt skönt med en eftermiddagslur.

Fortsätter med min "privata" bildterapi. Min psykiater sa till mig att tvinga mig själv att ta kort och titta i speglar, och gärna med någon som kommenterar samma kort eller samma spegel för att försöka se om jag kan vända min negativa spiral i hur jag tänker.

En av två saker ploppar upp i huvudet när jag gör detta. Antingen tänker jag
"Usch vad tjock jag är, jag har världens största röv, och fladdrigaste mage och feta ben....".
Eller så tänker jag
"Åhhh kolla där, revben och nyckelben och höftben - bra där, nu fortsätter vi så här för det fungerar!"

Nu tänker inte jag utsätta er för några underklädersbilder *hubbahubba liksom* utan ni får se bilderna med kläder på, samt bilderna på ansiktet. EN sak ser jag iallafall. Det är lite mer liv i ögonen nu, vilket jag också känner i själen för det mesta!





Imorgon är det dags för utvärderingssamtalet på ätstörningsenheten. Det är inget jag ser fram emot precis, och det är säkert därför ångesten gör sig påmind idag.
Jag berättar mer om det imorgon när jag kommit hem!

Råck ånn finisar!

7 kommentarer:

  1. Ja, det är verkligen mer liv i ögonen, trots att du kämpar mot demonerna. Och jag säger som jag kanske nämnt tidigare... du är FÖR smal. Som sagt, vill du se bilder på hur du såg ut för några år sedan som du kan jämföra med, så har jag några bilder.... du var vacker då också, bara så du vet... för din vackra själ syns både utanpå och innuti, och även nu när du är för smal i mitt tycke, så är du rackarns vacker. Jävla snyggo! :) *pussar*

    SvaraRadera
  2. Ser helt klart mer livsglädje i dina ögon. Meducinen har kanske kickat in och hjälpt till, och nu är det du som ska göra resten med hjälp av den.

    Håller med Petra om att du är lite väl smal. Klart smalare än mig som du tyckte var så himla smal när vi sågs. Ska vi jämföra BMI så kanske åtminstonde den akademiska delen av din hjärna kan ta in att du är smal? Reptilfanskapet vet jag ju att den är helt okommunikationsbar. Läxa från mig: Du ska säga till dig själv när du står framför spegeln: Jag är bra!!! minst 10 ggr varje dag. För det är du, bra alltså. Massor!!

    SvaraRadera
  3. Hmmm - ja nåt hubbahubba kan jag inte ana någonstans. Jag kan inte uttala mig om frågan om du är för smal egentligen eftersom jag nog är fel person, MEN jag tänker sticka ut hakan och våga uttrycka min personliga åsikt: I mina ögon är du INTE nåt fetto(såna känner jag igen nämligen!) och jag vågar drista mig till att tänka tanken "benig".
    Du och jag brottas med olika problem men liknande känsla. Dina ögon kan jag bara skriva på de andras åsikter - liv! Det såg jag för några bloggningar sedan redan och det gläder mig! Jag håller alla tummar och tår för det kommande mötet och känner på mig att det blir bra!
    Även om anledningen är "lite seg" så tycker jag i alla fall det är skitkul med alla dina bilder :-) Å snygg är du - än bättre om du döljer "benen" *blink blink*
    *kram*

    SvaraRadera
  4. Du har extremt vackra ögon nu när de fått tillbaka lite av sin glans!!
    Jag hejjar på dig! Du är värd att må bra!

    SvaraRadera
  5. Hallå där!

    Vet inte om det egentligen hjälper dig att att säga det men något hubbabubba ser inte jag heller.

    Jag har alltid sett en tjej med glada ögon (dom har inte varit så glada sista månaderna) och lika speedad som jag stundtals.

    En vän helt enkelt som jag vill träffa och lära känna mer liksom typ bafat IRL!

    Peace Love och Löparskor!

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Svårt att veta vad som är rätt att säga i dessa sammanhang. Jag känner ju dig inte i verkligheten, men jag har följt din blogg ett bra tag nu och jag tycker mig också se en något gladare Annika. MEN som flera stycken redan har sagt: Du är JÄTTEsmal nu. Titta på första bilden du lagt in i bloggen. Där är du normal och supersöt. Du är såklart söt nu med, men smal!
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Hej Pankan!
    Jag har försökt att ringa dig 2 kvällar utan att få svar så därflör försöker jag detta istället. Du ser inte så bra ut på kort som ditt dumma samvete och ego säger!! Pia kände inte igen dig och sänder sina varma hälsningar och hoppas att du blir bra snart!
    Idag har Urban variyt här och skottat uppfarten med snöslungan, jag åkte fast i drivorna imorse och pappa vare hemma på fm och lyckades få loss den. Vi har fått ungefär 1/2 meter snö sedan i fredags! Oxch värre skall det bli enligt 'Smhi.
    Inte ens *Trixie vill gå ut längre. Hoppas annas att det är bra så gott det går med dig och kissarna och adam, förökier ringa ikväll igen.
    Puss och kram och älskar mest!
    Mammisen

    SvaraRadera