måndag 8 november 2010

Regn, ångest och framtidsfunderingar

Det blev som sagt en rätt jobbig natt, och för första gången valde jag att ta en tablett för att minska ångesten för att kunna sova. En av biverkningarna är trötthet så det passade rätt bra när jag skulle somna.

Vaknade upp till ett grått, regnigt Coventry. Regnet vräker ner och den fina höstkänslan som infann sig igår är nu som bortblåst. Jag har kommit på att jag är enormt känslig för väderändringar, jag blir mer aktiv och glad när solen skiner, men när det regnar deppar jag ihop och tycker det suger babianpung. Knepigt hur man fungerar.

Ni vet mailet som trillade in häromdagen och som sänkte mig totalt. Jag tog saken i egna händer och mailade personen det handlade om och bad om ursäkt om han hade känt sig pressad att ha kontakt med mig, och att jag inte kommer att höra av mig om han inte själv tar kontakt med mig först. Efter detta följde en lång sms-konversation där det visade sig att han fick ett veritabelt tokspel på mailskickaren och bedyrade att jag inte legat honom till last eller utnyttjat honom. För min egen skull var det viktigt för mig att få reda på det, även om jag innerst inne visste att så var fallet.

Under gårdagen pratade jag med honom en lång stund. Vi pratade om framtiden och hur det ska gå med skolan. Just nu är jag knappt funktionell, jag försöker bekämpa ångesten och äta, men vissa dagar är bättre än andra så att säga. Vissa dagar tar det helt över och jag kan inte förmå mig att ta mig till sjukhuset och ta vara aktiv och duktig student för jag kan knappt sätta ena foten framför den andra så att säga. Vi pratade om finals och hur det ska gå, hur jag ska orka, och OM jag kommer att orka överhuvudtaget. Det är mycket att fundera över, och mycket av det handlar om finanser i dagsläget. Det skulle betyda ett år utan någon inkomst och senare även ett år till helt utan studiemedel, vilket jag betvivlar att jag klarar.

Idag har det tagit mig nästan två timmar att göra mig iordning. Jag har lovat mig själv att varje dag göra mig iordning, komma upp ur sängen och duscha, sminka mig och blåsa håret. Dels handlar det om att jag mår bättre när jag gör det, och att jag har något som blir en rutin. Resten av dagen kommer handla om att fixa lite inför mina workshops, och sedan läsa. Jag MÅSTE komma igång att läsa så att jag klarar min tenta i december, annars ligger jag jävligt risigt till.

Men först, mer kaffe :)
RÅCK ÅNN!


3 kommentarer:

  1. Hej snygging. Kolla in bilden där en gång extra. Kolla in de vackra ögonen, den söta näsan, den vackra och goa munnen (som jag pussat *fniss*) och det vackra håret. En babe med andra ord.

    Ta en timme i taget, vännen.

    PUSS!

    SvaraRadera
  2. Fina!
    Vad som än framtiden bjuder på så kommer du klara av det, lovar!! Ta ett steg i taget och tänk inte på framtiden om den stressar!!
    *Letar mig ner under babianbajshögen och ger dig en stor kram!!!*

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat att ta tag i saker även om det känns babianxxxx löart imponerad över att du faktiskt gör det. Morgon rutin är bra och vem hänger inte läpp när det regnar?

    Men jag skulle hellre bo i Tet:s förlovade land än i kalla Svedala just nu =)

    Ta hand om dig vännen Kram J

    SvaraRadera