fredag 19 november 2010

Upp och ner, fram och tillbaka...

Dagen började med ett möte med min allmänläkare. Han är fantastisk på många sätt och han var mer än villig att hjälpa mig med det jag behövde *hjärta*

Efter det fixade jag lite småsaker och åkte sedan till universitetet där jag fick tag på rätt person direkt, och fick bekräftat att det kommer tas ett beslut om mitt studieuppehåll på måndag, och att jag får reda på resultatet på tisdag. Skönt att det går så fort, men lite nervöst så klart.

Fixade ytterligare och åkte sen till Stampeezee för att fixa och pyssla en stund. När jagvardär trillade det in ett mail från ätstörningsenheten.

Mitt första möte nästa vecka är en grundläggande och inledande utvärdering. Efter den är det 2-4 månaders ytterligare väntetid för att få börja terapin. Efter att jag läst detta sjönk hjärtat ner i skorna. Detta var inte riktigt vad jag hoppats på och jag kände hur ångesten vällde över mig igen.

2 månader plus juluppehåll blir mitten-slutet av februari, 4 månader blir slutet av april då jag hoppades att orka tillbaka till universitetet igen. Jag vet att programmen de erbjuder är 20 veckor så detta betyder att oavsett om det går fort eller långsamt så kommer slutet av april förmodligen vara för tidigt oavsett.


Demonerna är dödslyckliga, jag lite mindre lycklig, men det får gå det här med. Jag kommer att överleva det här med, med hjälp av det berömda Hanssonska Pannbenet!

Nu är det helg iallafall, och till och med födelsedagshelg!

Råck ånn!!

- Blogging from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Älsklingsvännen. Tålamod är jobbigt, speciellt när man mår dåligt. Men som du skrev i förra inlägget, tärningen är kastad och du har verkligen sökt att hjälp du kan få. Och du kommer att få den. Och vem vet, du kanske kan få komma snabbare ändå än i april.

    Grattis på födelsedagen sötnos. *puss*

    SvaraRadera
  2. Hmmm - lite kämpigt? Känner igen känslan, men kan inte riktigt greppa "magnituden" på din situation, tror jag. Låter jobbigt i alla fall, MEN att fylla så få år som du gör MÅSTE ju vara en tröst :-) GRATTIS! Råckenråll!

    SvaraRadera