torsdag 18 november 2010

Utanför min kontroll nu....

Mötet i morse gick bra. Min akademiska handledare och en till överläkare (som agerar "Pastoral support" på läkarlinjen) var där. De var nöjda med både brev, bilagor och min inställning och skrev under min ansökan om Temporary Withdrawal.

Efter mötet åkte jag direkt till universitetet och lämnade in mina papper till sekreteraren för Academic Progress Group (=APG, en kommittee med flera läkare, några professorer och några administrativa personer) som kommer att besluta om hur länge jag måste ta studieuppehåll samt under vilka förutsättningar.

Nu är tärningen kastad och jag kan inte göra mer. Jag har gjort allt jag kan, gjort allt de bett mig om, och jag känner nu att jag är lugnare och har mer ro i själen.
Men jag måste erkänna att det var jobbigt att läsa brevet som psykiatern skrivit.
Atypisk Anorexia Nervosa, samt svår depression...
Hej och hå liksom.



Idag är en dag då jag definitivt inser att jag är sjuk, när ångesten blir för svår tycker jag ändå inte att jag är sjuk liksom, utan att ångesten är ett tecken på att jag måste skärpa mig och helt lägga av att äta. Jag vet att det är fullkomligt ologiskt men så fungerar hjärnan just nu. Det är de bra dagarna som jag fattar att jag behöver hjälp, inte de dåliga dagarna.

Så, nu kom maken hem och ikväll ska jag försöka pyssla lite, det tror jag är bra för själen!!

Råck ånn!

13 kommentarer:

  1. Skickar en stor varm styrkekram från snöiga Norrland!

    SvaraRadera
  2. Annika, följer din blogg och måste säga att jag tycker att du är så fantastisk som orkar dela med dig.

    SvaraRadera
  3. Jättekramar och massor av styrka!! <3

    SvaraRadera
  4. Varma kramar från Uppsala också!

    SvaraRadera
  5. Pyssla är definitivt bra för själen! <3<3<3

    SvaraRadera
  6. Camilla Solfjord18 november 2010 11:17

    Men att du har insett själv att du är sjukt är ju världens största steg!!! Är ju många som är isamma sists som du som aldrig inser det!!

    håller alla tummar jag har och beemar över kramar och en tomtelatte =))

    puss och kram hela dan

    SvaraRadera
  7. Jag håller med Jenny - pyssla är nog suveränt för själen just nu! :D

    Pöss å kräm,
    Tett

    SvaraRadera
  8. Du är så jäkla stark som ens orkar skriva det här inlägget! *kram*

    SvaraRadera
  9. Varmaste kramen vännen ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
  10. Tankar & kramar
    Pyssla på och ta det lugnt och ta hand om dig, du har tagit ett jättebra beslut o stort steg
    vi tror på dig
    kram kram

    SvaraRadera
  11. Tjipp! Gött att höra att planen börjar exekveras, tycker jag. Det där med hjärnor är ett väldigt speciellt kapitel. Man skulle önska att man bara kopplade om några "tåtar" ibland, men... Låter lovande i alla fall - och glädjande!

    SvaraRadera
  12. Många varma kramar! Ett uppehåll låter som ett klokt beslut!

    SvaraRadera