söndag 28 november 2010

Varit mycket de sista dagarna!

Jag lovar att jag inte glömt bort vare sig bloggen eller er. Det har bara varit lite körigt sedan i torsdags!

I fredags fixade jag lite adventssaker med saffransbullar med mandelmassa, och gjorde saffranstryffel med vit choklad.


På kvällen kom några av mina pysslingar hit och kacklade och pysslade, och jag fick några kort gjorda!

Lördagen var späckad med forskningskonferens där jag modererade en muntlig presentationssession, vilket gick fint.

Hem och vila sig en stund, och sen göra sig iordning för bröllop och finkläder.


Bröllopet varvldigt fint och stämningsfullt och vi var hemma vid 23tiden och stupade i säng!

Idag har varit en fixa-hemma-dag. Jag gick upp vid halv åtta och röjde i köket, mitt rum och vek tvätt så det sjöng om det. Sparka upp sig en stycke make vid halv tio, och svärpäronen trillade in vid 10rycket. Sen har vi slipat massa trälister, målat desamma, slipad trappräcket och målat, tömt hela Adams rum, rivit upp en matta och slängt en massa MÖG!!

På tisdag kommer jagmåla Adams rum och på torsdag lägger mattkillarna nya golv i hallen, trappan och adams rum! Long overdue typ!

Imorgon kommer jag att skriva lite mer om hur jag mår och sådär, efter mötet på ätstörningsenheten har det varit lite turbulent i själen men jag har försökt att stå emot. Jag ser ju nu att jag börjar se lite benig ut, även om Demonerna säger att det är bara bra, och hjärtat säger att jag fortfarande är tjock.





Nu ska jag fortsätta kolla på lite Sagan om Konungens Återkomst och eventuellt äta lite tryffel!!

Hörs mer imorgon!
Råck ånn!

- Blogging from my iPhone

3 kommentarer:

  1. Så skönt med en uppdatering, jag blev lite orolig! Kram

    SvaraRadera
  2. Ta hand om dig vännen och pyssla vidare låter fantastiskt trevligt =)

    Peace Love och Löparskor!

    SvaraRadera
  3. Hej Pankan!
    Hoppas du har det bra. Jag ville bara höra med dig om vad du skulle säga om att fira jul i Egypten i stället för hemma med julklappar?? FGritidsresor har nämlilgen resor till Sharm-öel-Sheikj och Ritz-Carlton för 32.000;- över jul om jag fick bo ihop med någon av er båda.
    Hör av dig snart!
    Puss och kram
    Mammisen

    SvaraRadera