lördag 15 januari 2011

Hmmm...


....nämnde jag bakslag? Jag får hålla fast vid den benämningen tror jag.

Hemkomsten till England verkar ha triggat igång allt igen. Jag funderar mycket och framförallt på varför det är så här. Vad det är som gör att det blivit så mycket värre igen.

Onsdagen fortsatte illa dåligt. Jag åt ingen middag, åt några saltlakritsbitar på sena kvällen. Gick och lade mig hyggligt tidigt.

Igår var en ordentligt dålig dag, nästan så jag skäms att skriva om den...

Torsdag 14 jan 2011

Frukost, lunch, mellis: Kaffe med lite mjölk * flera, några sockerfria minttabletter, en latte
Middag (ca 20.30): några bitar kalamari, några potatisklyftor, en skiva bröd med smör.

Hela dagen stod jag emot suget och viljan att ge mig ut att springa, alternativt åka till gymmet. Jag saknar träningen för endorfinerna, men jag vet att det inte bara är så utan att det är Demonerna som vill att jag ska träna för att gå ner mer i vikt.

Nästa vecka kommer jag träffa ätstörningsenheten, för ett längre möte. Instinktivt vill jag inte, jag vill inte gå dit för då måste jag börja ja ordentligt ansvar för allt det här, något jag inte vill. Jag vill inte gå upp i vikt, jag vill inte att det ska ställas massa krav på mig, och jag vill inte vända ut och in på mig själv för folk jag inte känner. Men, jag vet att jag måste...

Idag handlar det främst om att överleva Demonernas glåpord och irriterande "skönsång".
Råck ånn finisar!

4 kommentarer:

  1. Åh, vad jag önskar att jag bodde närmre dig... Skickar stora kramar och pössar!!!

    SvaraRadera
  2. Lilla Pankan! Jag önskar att du kunde komma och bo hos mig ett tag så jag fick ta hand om dig....du ska se att bara du kommer igång med terapin så ska allt bli bättre...det är alltid jobbigast att gå och vänta! Jag tänker på dig varje dag. Kramar o pussar från Mostra! Pettson hälsar också förstås.

    SvaraRadera
  3. Hej igen Pankan!
    Var är du??? Jag längtar efter blogginlägg och försökte ringa igår utan svar, försöker ikväll igen.'
    Puss och kram
    Mammisen

    SvaraRadera