onsdag 12 januari 2011

Igår vart det....

.....babianbajs av alltihopa. Visst hade jag en rätt skön och lugn dag, men det var mycket tankar som for runt, och Demonerna hade disco.

Matintaget var också katastrofalt. Förmodligen inte katastrof rent kalori-mässigt, men innehållsmässigt. På kvällningen gjorde jag en pasta gratäng med lax och tonfisk och portionerade ut i 6 portioner. Dessa ligger nu i frysen/kylen för framtida bruk (hoppas jag)

Tisdag 11 jan 2011
Frukost: Kaffe med en slatt mjölk
Mellanmål: Kaffe med slatt mjölk *flera
Lunch: två havrekakor (mariekexsstora), några chokladbitar, kopp te med skvätt mjölk.
Middag: ca 1dl pasta och 0,75 dl köttfärssås
Kvällssnacks: lite grillchips, 6-7st kolor, kaffe med mjölk, 2 riskakor med räkost

Blä helt enkelt. Kvällen avslutades med sådan där babianbajshögsångest och jag låg länge vaken och vände och vred på mig. Jag kände mig ohyggligt äcklig, att jag fullkomligt tappat kontrollen och tryckt i mig mat och att jag nu skulle ha gå upp massor i vikt. Här var det tur att jag inte kan kräkas, och att mina joggingskor är i Åkersberga..... Efter två akuttabletter lugnade sig kroppen och jag fick sova några timmar iallafall. Men igår var nog den värsta dagen på mycket länge.

Idag har det inte varit bättre. Jag vann en seger på morgonen när jag INTE vägde mig, jag känner mig ju tjock och stor som en flodhäst och jag ville inte se siffrorna garva åt mig så jag ställde mig helt enkelt inte på den imorse. Gjorde mig iordning, flidde iväg och fixade några saker på stan, svängde förbi en vän med lite hostmedicin och fick en kopp kaffe och lite hundmys. Sen sket det sig igen...

Väl hemma så värmde jag en liten portion av gratängen jag gjort igår. Kan ha varit 1-1,5 dl pastagratäng (tomatsås, fisk, pasta och ost - inga konstigheter). Jag TOKDUMPADE och fick gå och lägga mig med hjärtklappning och massa ångest. Nu har jag äntligen tagit mig upp igen. Vet inte om jag kommer orka försöka äta något ikväll, jag orkar inte må dåligt av att äta, både fysiskt och psykiskt, men jag vet ju att det är fel att låta bli.

Onsdag 12 jan 2011
Frukost: Kaffe med en skvätt mjölk *flera
Lunch kl 14.20: 1,5 dl pastagratäng
Mellis 16.30: Kaffe med en skvätt mjölk, liten ruta choklad.

Vad ska man säga - jag antar att detta är ett av de berömda bakslagen....?
Råck ånn!

3 kommentarer:

  1. Kämpa Annika, Kämpa! Se det inte som att du fick ett bakslag, se det som ett hoppsan. Nya tag, nya dar. Du har tiden för dig att få till det. Blir det fel, ingen ko på isen. Jag är med dig i tanken!

    SvaraRadera
  2. Hej Pankan!
    Det är bara att bita ihop. det var bra att du inte vägde dig. Jag är med dig i tankarna hela dagen och försök att äta lite i alla fall. Vilken dag skulle du till ätstörningsenheten??
    Ha det så bra och pussa kissarna och Adam!
    Kramar och älskar mest!!
    Mammisen

    SvaraRadera