onsdag 23 februari 2011

Försöker hålla mig själv sysselsatt....

genom besök, forskning och xbox-spelande!

Det är fortfarande jobbigt, men jag är så less på att vara sådan här. Att vakna på morgonen och känna pressen av att försöka att inte äta på hela dagen, att inte hetsäta, att inte vara ledsen, att inte ligga någon till lags. En dag hoppas jag kunna vakna utan att känna sådant!

Förra veckan var fina Oscar här och hälsade på. Vi rände runt och gjorde MASSA saker. Solihullshopping, Bicester-mastodont-shopping, Birmingham, Coventry, Botaniska trädgården, Konstmuseet i Bham, sushi*flera med mera. Under veckan åt jag mycket mer än vad jag vanligtvis gör vilkte resulterade i några kvällar/nätter, samt efterföljande dagar med babianångest, som fortfarande håller i sig.

Jag känner liksom hur det sköljer över mig, jag är ofta ledsen och gråter, det går över rätt snabbt, men det är mentalt påfrestande. Jag antar att det börjar bli verkligt att jag måste gå i terapi, något jag verkligen inte vill. Jag vet att jag måste, men jag vill inte, hur gärna jag än vill bli frisk. Jag känner mig ju inte sjuk - bara deppig och tjock.

Jag bjuder på några bilder Oscar tog i Botaniska trädgården....



Imorgon kommer dock min finaste finaste Tettiz - som jag längtat!! Vi har många saker planerade, men jag är nöjd bara hon är här, att få ha henne i närheten, få prata när jag behöver, få fisa in soffan tillsammans när jag vill, skaka rumpan till lite xbox zumba!!

Det är så mycket annat just nu, utöver hur jag mår och varje vecka händer något som gör att jag blir full av ångest för andra saker än bara mat. Snällaste mamma hjälpte med en trasig torktumlare och så, andra finisar har hjälpt mig med andra saker och jag är tacksam för de fina vännerna jag har. Om några veckor när alla besök har varit kommer jag att sätta på mig Flitiga Mössan och se till att skriva undan en del artiklar jag har lovat att hjälpa till med. Detta får bli ett sätt att fly undan tankarna för ett tag...!

Just nu vill jag bara få lugn i själen,
slippa behöva gå till akuttabletterna när ångesten väller över mig.

Jag avslutar dagens inlägg med det vanliga Råkk Ånn -
men illustrerar det med denna mugg som Oscar köpte åt mig.....
(Istället för "Keep Calm and Carry On" :D )


7 kommentarer:

  1. Fina Annika!!! Jag vet hur det är att gråta, att känna sig tjock...däremot kan jag inte låta bli att äta...jag vet inte riktigt vad jag vill säga men jag känner igen mig i en del av det du skriver och jag önskar verkligen att du ska få må bra...nä förresten, jag önskar att vi båda ska få må bra. Och slippa alla tankar och funderingar....Du är så fin, det ska du veta! <3
    kram

    SvaraRadera
  2. Jag längtar MINST lika mycket som du, älskade vän. Vi ska ha THE BEST OF TIMES och jag ska göra allt för att försöka få dig att må så bra som möjligt. Mycket prat, mys, fisar och lite rumpskak - och ICKE att förglömma: PYSSEL och shopping! :D

    Ses om lite drygt 21 timmar!

    Pöss å kram,
    Tett

    SvaraRadera
  3. En mycket bra mugg! Jag fortsätter att önska livet ur demonerna, kämpa på finaste kusin, du kommer fixa det!

    JAA, det är klart du ska med! Hade ju varit skitroligt! :D

    SvaraRadera
  4. OMG vilken coool mugg vill ha en sån var köper jag den =)

    Peace Love och Löparskor!

    SvaraRadera
  5. Hej lilla Pankan!
    Vilka fina bilder Oscar tagit på dig, det var skönt att höra att du har näsanovan vattenlinjen och att du väntar på tettiz! Ni får ha det så bra och skönt tillsammans och ät lite emellanåt!
    Puss och kram och älskar memst!
    Mammisen

    SvaraRadera
  6. Gott! jag gillar att se dej le på bilderna.

    Å du muggen... åhhhh.... mej med vill ha.

    SvaraRadera
  7. Hej Pankan!
    Nu är jag hemme efter en jättetrevlig helg i -stockholm hos Ika med teaterbesök och middag på hennes arbetsplats Scandic Plaza. Det var väldigt god mat och sen såg vi en mjsical med 80-talsmusik, vilken också var bra med så relativt okända artister som det var. Efter en sen morgon i sängen åt vi frukost och sen var vi en sväng i skärholmenb för Ika tycker jag skall ha en iPhone så vi tittade lite på proiser. For sen hem med ett knökafullt tåg med en förstaklass vagn med skrikande ungar och fullt av bröte. Kom i alla fall hel hem och nu sitter jag i Lidköping och är på slutspurten medd dagens mottagning. Hoppas du och Jeanette fick en härlig vecka full av skratt och fniss! Jag vill gärna höra mera så du kan väl ringa mig en kväll!
    Puss och kram och älskar mest!!
    Mammisen

    SvaraRadera