måndag 28 mars 2011

Jag klarade ytterligare några dagar!

Det här går bra - jag klarar det här.

De sista dagarna har varit bra, jag fortsätter att kämpa på med maten och kommer att äta ännu mer enligt Skalmans Mat-och-sov-klocka. På terapin/utbildningen idag så pratade vi om vad som händer när vi börjar äta enligt deras "Mechanical Eating principle".

Man kan må rätt skunkigt, få ont i magen och känna sig uppblåst och svullen, tro att man inte tål mängden mat eller att man blivit allergisk, men det är främst bara en reaktion på att man sätter igång att äta igen. Jag VET ju detta rent logiskt men det är ändå lite av en kamp att orka stå emot när man känner sig uppblåst och tjock på kvällarna.

Men jag tänker hänga i, jag har vägt mig idag innan terapin och jag har gått upp i vikt (vilket mentalt är jäkligt jobbigt) men bra på ett annat sätt. En av mina vänner kommenterade häromdagen att jag såg mindre "hålig" ut i ansiktet och att jag börjar få tillbaka lite färg. Jag kommer att väga mig där en gång i veckan för att se till att jag inte börjar gå ner för mycket igen, alltid skönt med ett skyddsnät.

Idag började dagen med en latte och en fruktgröt. Havregrynsgröt med torkade blåbär, aprikoser, dadlar och lite hasselnötter. Jag har äntligen kommit på hur jag ska göra för att kunna äta gröt på morgonen, jag kan INTE äta det med mjölk till, det är då jag dumpar som en tok! Däremot kokar jag havregrynsgröten på mjölk istället för på vatten, så blir den lite krämigare.

På förmiddagen ringde jag massa samtal och fixade massa saker som jag ignorerat en längre tid, ni vet sådana där tråksaker som måste göras, men som är tråkiga och i vissa fall ångestframkallande. Skönt att få undan och känna att den vikten lyfts från bröstet.

Innan terapin var det dags för lunch, så då blev det jumboräkor, parmaskinka, en liten klutt majonnäs, några minimozzarellisar, en halv skiva grovt rågbröd med lite smör och 5 bamsejordgubbar. Blev ordentligt mätt och stod mig till senare delen av eftermiddagen på det.



På sen-eftermiddagen, efter terapin, blev det en hemmagjord latte och några chokladbitar från min Lindt-chokladask. Har fortsatt fixa med saker som behövde göras och även städat undan ytterligare papper! Såååå skönt att få undan!

När Adam kom hem fixade vi middag och jag hittade en matlåda med ris och kycklinggryta i frysen. Ingen kulinarisk läckerhet men det gick att äta. Till efterätt blev det latte och en kak-klubba från Starbucks!

Så jag får säga att jag är nöjd med dagen. Träningsvärken från helgens funktionella träningssejour är fortfarande grym, jag känner mig som om någon hoppat på vartenda liten (med betoning på liiiiiiten - jag är som en liten mesig humla när det kommer till styrka...) muskel i kroppen och gjort att jag känner mig helt ledbruten.

Imorgon morgon tänkte jag fara till träningsstället igen dock, förmodligen för att simma några vändor och återhämta musklerna lite, och hoppa in i ångbastun efteråt *fnissar*. Sen blir det babianskrivande för hela slanten, måste planera vad jag ska ta med att äta, och försöka mig på att ställa klockan och äta när den ringer!


Råkk ånn finisar!!

7 kommentarer:

  1. Å himmel så gott det såg ut på tallriken! Å sen det där med gröten verkar också kanon! Du rockar mina sockar!

    SvaraRadera
  2. Råkk ån bejb!!!

    Det såg verkligen ASGOTT ut på din tallrik - måste köpa hem räkor nån dag.... Mmmmm... I loooove!! :D

    SvaraRadera
  3. Hej Pankan!
    Vad duktig du är!!! Det är jätteskönt att höra att du mår bätttre med lite gröt innanför västen. Se bara till att inte träningen blir ditt nya "måste" och att det blir för mycket.
    Annars tror jag att du är klart på rätt väg. Jag har talat med Brämers och antagligen får jag ledigt sp att jag kan komma första veckan i maj. Siktar väl på att åka på torsdagen för att vara på plats när det stora bröllopet ska gå av stapeln. Stannar veckan efter om det är bra för dig. Jag skall ju inte göra så muycket väsen av mig, mest liggga på soffan och läsa och umgås med dig så mýcket eller lite du vill.
    Ha det så bra, pussa kissarna och Adam!
    Puss och kram och älskr mest!
    Mammisen

    SvaraRadera
  4. Tjo råckandråll tjejen! Härligt med ditt inlägg i min blogg det värmde, TRX är riktigt effektivt och kul att du hittat till din grej. Skjut skarpt i vilda västern;)

    Peace Love och Löparskor !

    SvaraRadera
  5. du är ju helt fantastisk, fantastiskta du! Dock har jag aldrig tvivlat på dig!!! U go girrrrk=)))
    puss

    SvaraRadera
  6. Men jämarns vad det där såg gott och faen vad snygg du är! :)♥

    SvaraRadera