torsdag 24 mars 2011

Medalj till mig, spänk jo väry match!

Första dagen med det nya tänket, dvs jag är fäbjulölls och värd att få må bra!

Imorse gick jag upp och åt frukost, för första gången på rätt länge. Havregrynsgröt med blåbär och äpple!



Sedan iväg till gymmet. Träffade en enormt trevlig, kunnig och duktig PT. Han är inriktad på funktionell träning, kost och annat spännande som barfotaträning och så! Kändes ruktigt bra och jag fick genast väldigt bra förtroende för honom.

Vi gick igenom massa saker och ett basic program. Provade en del nytt också, samt har nu regler som är i samkörning med ätstörningsenheten. Mitt mål är att få en stark kropo, som orkar med det jobb jag utbildar mig för, som orkar och älskar att klättra i berg, vandra på klippor vid havet och som kan ge mig ett smärtfritt aktivt liv!

Avslutade med lite simning och avslappning i ångbastun. Tog tid på mig, slappade och funderade.

Efter att jag var klar bokade jag ett danspass imorgon, köote en latte på starbucks och åt två clementiner.

Hem och fixa lunch...


6st Dimsum, en skiva parmaskinka och lite couscous med rostade grönsaker och russin. Åt nästan allt.

Sen var det dags att ta tag i en surdeg... Våra köksskåp som är helt överfulla. Härja härja...! 2,5 timme senare vart det klart bättre!

Dags för mellis....


Latte och jordgubbar med keso!

Sedan övade jag på konsten Att Göra Ingenting en stund. Åt lite kvarglömt snarra och spelade Hexic. Snörde ihop en laddning hommous också till morgondagens mellis.

Nu har vi precis ätit middag, engelsk korv, potatis och löksås, och jag TROR att det blir en kaffe och lite glass till....!

Ni anar inte hur bra det känns, hur mycket energi jag haft, vilka dansriff jag dragit av i köket...! Och vet ni.. jag kickade Demonerna på smalbenen och pekade finger...!
Äntligen känns det som om jag bestämt mig, hela vägen in i hjärtat!!



Nu ska jag kolla på favvofilmen "How to train your Dragon", medans kaffet kokar!

RÅKK ÅNN!!!

Blogging from my iPhone

15 kommentarer:

  1. Underbart! Blir SÅ glad för din skull! :-D

    SvaraRadera
  2. Älskade Annika-vännen, du ska veta att tårarna rinner nerför mina kinder av glädje o lycka över ditt inlägg. *kramar i massor*

    SvaraRadera
  3. Jag kan bara "seconda" Helena, glädjetårar föll över mina kinder också. Du är fantastisk, smaka på det ordet, fantastisk!

    Kick their asses honey!!! ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
  4. Skitbra, fy fanken vad bra Annika!
    Om du anar hur duktig du är i våra ögon!
    Råkk ånn!! :)

    SvaraRadera
  5. Fan, rent ut sagt, vad stolt och glad jag blir! Fortsätt att kicka demonbutt, YOU ROCK!

    Massa kraaaam!

    SvaraRadera
  6. Ooooh, så glad jag blir! FUCK demonerna!!!!

    SvaraRadera
  7. Medalj även härifrån - FVDÄB!!

    SvaraRadera
  8. Fan vad glad jag blir, trots att tårarna rinner, jo ar ånn fajjer darling!!

    SvaraRadera
  9. Så underbar läsning, blir alldeles varm i själen! Du rockar!
    Och jag blev jättesugen på maten du visade bilder på! Dim sum *yummy*! Det blir nog jordgubbar och latte till mellis idag!

    SvaraRadera
  10. Jihaaa! Såååå skönt att höra att du fått kraft och mod att ta dig an demonerna - OCH besegrat dem i detta slag! Kan tipsa om http://www.poodles.se :-) För riffen alltså... Kram!

    SvaraRadera
  11. Hej Mosters Grisonge!
    Gud vad jag blir glad att höra att det går åt rätt håll nu......!!!!:-) Ps: Glöm inte vår devis!!!:-) Kramar o pussar från oss i Alingsås.

    SvaraRadera
  12. Hade DMX i bakgrunden när jag läste ditt inlägg, så jäkla klockrent!

    Kan inte återge låten men den gav verkligen en f*ck you känsla (tolka mig rätt där!) som värmde!!

    Go go Annika!!

    //Oscar

    SvaraRadera
  13. Har varit inne och läst här nån gång nu och då och blev glad då jag såg det här inlägget. Tänkte dela med mig med ett uttryck jag hört: "useless bodies", det var en kompis pojkvän som myntade då min kompis (tjej som är en grym triatlet, stark, uthållig, vältränad) suckade över Victroia Secrets modellerna på TV. "Ja, men det där är ju bara useless bodies, din kropp däremot, den kan ju prestera, och DET om nåt är sexigt" svarade då pojkvännen :). Drar lite paralleller till en anorektiskt kropp, den om nåt är ju USELESS. Lycka till på din väl mot en USEFUL, glad, stark och funktionell kropp! :D/Lotta

    SvaraRadera